السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

به قول دوستمون: هو السلام

يكشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۸۸، ۱۰:۳۲ ب.ظ

سلام/ هو السلام

وبلاگ زیباتو دیدم / هم مطالبت قشنگه هم خود وبلاگت

اما یه نکته دیدم که لازم دیدم بهت بگم:

میدونیم که حضرت رضا (ع) رو مسموم کردند / یا وقتی که قرآن میخونیم میبینیم که رسول خد میفرماید م ازخود اختیاری ندارم وگرنه هیچ بلایی یا مشکلی برای من پیش نمی آمد/پس بنابر این این بزرگان تها بنده خدا هستند.

رسول خدا (ص) میفرماید: شرک، از راه رفتن یک مورچه سیاه در دل شب سیاه روی یک سنگ سیاه نا پیدا تر است.

اگه الله روزی دهنده است / حافظ است/ شافی است / رب است / پس هیچ کس را ما نباید همراه او که هست وحده لا اله الا هو قرار دهیم.

"بابام میگه امام رضا(ع) مریضا رو شفا میده " !!!! ==> هو الشافی ( بی واسطه )
این یعنی چه؟؟؟؟ "حاجتتان از آقا امام رضا (ع) چیست؟ ..ظهور آقا امام زمان (عج) /شفاعت در روز قیامت /زیارت مرقد مطهر آقا /افزایش رزق و روزی /رفع مشکلاتتان /شفای بیماران /سـایر موارد ؟؟؟؟"

یعنی باید امام رضا را سجده کرد؟ یا آیا پرستیدن خدایی که برای انجام کارهایش به حضرت امام رضا و یا بزرگان دیگر نیازمند است، شایسته است؟

خداوندی که در قرآن راجع به چگونگی فعل او داریم: فاذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون ( هر چیزی را که اراده کند می گوید باش پس مجود میشود ! )

بیواسطه !!!

اگر مریضی در حرم حضرت آقا شفا میگیرد یا مشکلی حل میشود ایشان نقشی ندارند بلکه خداوند آن امر را صورت میدهد / بیواسطه

حضرت امام رضا (ع) -> الگو هستند (امام = الگو) یعنی وظیفه ایشان شفا دادن یا روزی دادن نیست چرا که رزاق الله است / ایشان به عنوان امام برگزیده شدند که ما مانند ایشان بشویم از روی زندگیشان چرا که ایشان هم الگوی زندگیشان رسول الله محمد مصطفی (ص) بودند همانطور که خداوند در قرآن میفرماید: اسوه حسنه ! یعنی مثالهایی هستند این بزرگواران در راه رسیدن به حضرت دوست که با پیاده کردن سیره شان که مطابق با سیره رسول خداست ما هم به نهایت کمال خود یعنی قرب حضرت حق برسیم.


برای شما آرزوی موفقیت دارم/ امید است که شما هم کمک به زدودن شرک جانسوز از جانهای مردم نمایید

  • کبوتر سپید

نظرات  (۱۸)

سلام بر شما
وقتتون بخیر و خوشی
خوبین انشاالله؟؟
ممنون که سر می زنین
خوب اول در جواب کامنتتون باید بگم که اره اون بنده خدا گیلانیه کلا من فقط درباره گیلانیها چیز می نویسم اون زندگی نامه رو هم خود اون بنده خدا خودشون فرستادن گیلکیش هم تو ویکی پدیای گیلکی موجوده .
در مورد کامنت این بنده خدا من سعی میکنم کلا وارد این مسائل نشم ولی از نظر من این بنده خدا بدجوری داره درست می گه اینا همش برمیگرده به مسائل اعتقادی همون اصول دین .
البته این دوستمون به تاثیرات "تلقین" انسان بر خودش تو این ماجرا چیزی نگفتن.
  • یه بنده خدا
  • هوالسلام

    ممنون دوست عزیز از این که وقت گذاشتی و جواب دید. این چند تا مورد رو ببین:

    1- این که لا موثر فی الوجود الا الله - درست
    2- این که تو قرآن میگه ...وبتغو الوسیله ( برای رسین به خدا وسیله بجویید- یعنی همین کیبرد هم الان وسیله ) - درست


    اما

    من پیش خدا آبرو ندارم و رو سیاهمو ... برای خدای زنده که همونقدر که صمده مهربانه این حرفا معنی نداره / مگه قرآن نمیگه از رحمت خدا نا امید نشوید همانا خداوند همه گناهان را میبخشد!!! یک جای قرآن نیست که یکی رو وسیله قرار بدهید!! امام رضا (ع) اگه آبرویی دارند به خاطر نیم نگاهیست که از جانب حضرت حق به ایشون افتاده پس عنایت حضرت دوست شامل حالشون شده واین که فیض روح القدس ار بار مدد فرماید دیگران هم بکنند آنچه رضا (ع) میکرد!!! - حضرت امام رضا (ع) الگوست / نه وسیله ! زندگی او باید وسیله ای برای رسیدن باشد نه ایشان وسیله ای برای شفا !!!

    خداوند میفرماید ادعونی استجب لکم - بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را !! نه این که بخوانید حضرت رضا را تا اجابت کنم شما را !!!


    حضرت رضا (ع) هستند که نشان بدهند وقتی اسوه حسنه ( رسول الله ) بشوی !! شما هم رضا (ع) میشوی - اگه قرار بود هیچ کس ذاتا توانایی به اوج کمال خود رسیدن را نداشته باشد و فقط این الگوها برسند و بعد در این قضیه بسته شود خوب چه نیازی به الگو و راهنما بود؟؟؟؟

    ------

    نکته دوم

    در آهنگ گوشه وبلاگ میگه :: پنجره فولاد دلا رو جلا میده !!!
    خوب این هم یه نمونه از بازی با کلماته که متاسفانه شرکه!! چرا؟ چون قرآن میگه مومنین وقتی اسم خدا رو میشنونددلهاشان جلا پیدا میکنه !! نه این که زمانی که پنجره فولاد ضریح امام رضا رو لمس میکنن !!!!



    با هم ممنون از وقت شما

    در پناه حق
    سلام
    امیدوارم خوب باشید


    عرض شود که این شخص به امام و امامت و پیامبر و ...خیلی محدود نگاه میکنن یا اینکه اصلا طرز نگاهشون و معنی که متوجه شدن تقریبا درست نیست...بنده به هیچ وجه قد جسارت ندارم و امیدوارم سوئ تفاهم نشه...
    اینکه اقا مریضارو شفا میده به این معنی است که ایشون واسطه میشن و در واقع وسیله میشن از جانب خدا برای شفای مریضان یا وسیله میشن که روزی مستمندان رو به دستشون برسونن در صورتیکه روزی و شفا از ان خداست ولی خدای عزیز و بزرگ و متعال وسیله ای و در واقع واسطه ای برای اینکار ها گذاشتن...من نوعی که ابرویی پیش خدا ندارم که گنهکارم اصلا روم نمیشه از خدا بعضی چیزهارو بخوام یا اینکه اینقدر بار گناهم سنگینه که خدا ممکنه خواسته ام رو قبول نکنه بنابراین از کسی که پیش خدا ابرو داره میخوام که واسطه بشه که خدا اون کاری که میخوام رو قبول کنه که البته در هر صورت هر چی پیش بیاد حکمت خداست و ما راضی هستیم به رضای حق تعالی...
    یااینکه میخواییم که ائمه اطهار واسطه بشن و شفاعتمون کنن... اون دنیا تو قیامت ما خیلی نیاز به شفاعت ائمه دارم با این حکم که خدا میامرزه نه ائمه...پس ائمه واسطه میشن بین ما و خدا یا بین خدا و ما ...
    و اینکه ما مسلمونا(اکثر قریب به اتفاق)فقط خدارو سجده میکنیم...و امامان و پیامبران رو در جایگاهی بالا و عزیز میدانیم (جایگاهی که خدا برایشان قرار داده)ولی استغفرا الله خددا نمیدانیم ...این تفکر از کجا به ذهن شما خطور کرده؟؟؟؟؟؟؟
    شرک یعنی پرستیدن غیر خدا یعنی شریک قرار دادن برای خدا و همین طور که میبینیم این واژه نمیتونه مصداقی باشه مبنی بر اینکه پیامبر و امام رو رد کنیم چون ممکنه اعتقاد به انها باعث به وجود امدن این کلمه شود...نه هرگز چنین نیست ...زمانی این واژه معنی پیدا میکنه که اصلا یه فرد در باطن یا ظاهر یعنی در نیت یا عمل به غیر خدا رو بیاره و اصلا خدارو قبول نداشته باشه یا کسی و برابر با خدا بدونه...پس اعتقاد به ائمه اطهار تا جایی که این فرد به این درجه نرسه شرک نیست...
    و اینکه قران کریم و اسلام درجایگاه بسیار وسیع هستند پس باید بیشتر تامل و تفکر و مطالعه کرد...
    و اینکه جایگاه امامان و پیامبران رو درست شناخت ...
    انسان شناسی و خداشناسی هم علوم مهمی هستند که کمک بزرگی به حل شبهات میکنند...



    التماس دعا
    یا علی
  • حسین وکیلی زارچ
  • سلام بر شما، من لبم میخندد ولی از دل چه بگویم که دو چشمش خون است بنگر شاد ز میلاد بزرگی هستم و چه غمگین شده قلبم وچه سرد است دو دستم..دلم آخر ندیده رخ او را، خریدار رخ او شده ولله.....ولی داغ در این شهر چه کرده که دگر از نایب او نیز نیابی تو نشانی ز عدالت....و عدالت شده بازیچه مردی که زده دم ز صداقت و صداقت همه رویاست، چه زیباست،چه نایافتنی گشته به این شهر،و بیا پیر شده تشنه آن جام پراز زهر ...و آزادی چه زیباست ولی حیف که رویاست.ممنون میشم به من سری بزنید..
  • تنهاترین تنها فقط سریع ازم نگذر...
  • من فقط میگم که عاشق امام رضام
    اون اسم منو انتخاب کردو...........
    اما الان 5سال نمیتونم برم پیشش
    نمیدونم چرا؟
    فقط میخوام بمیرم
    واسه مرگم دعا کنید
    سلام کبوتر رضدی وبلاگتو همین جور اتفاقی دیدم
    این امام رضا امسال دوبار منو دعوت کرد همین جمعه تا زه اومدم فردا هم بازم میرم
    قربونش برم م م م م م م م م م

    راستی خوشحال میشم وبلاگ منو هم لینک کنی
    من ماله شما رو هم اگه اجازی بدین لینک کنم
    سلام
    بنده خدا تو همه ی وبلاگا رفته...
    به بابات بگو نوکرشم
    چقدر دوست داشتم الان مشهد بودم.
    این دوستمون که نظر دادن باید بدونن که دیدشون محدوده
    باید از منظر دیگر دید
    آمدیم بی آنکه دعوت شویم ،می مانیم بی آنکه سربار شویم و خواهیم رفت قبل از آنکه بخواهید از ما به دل نگیرید حرفهایمان را چون از دل می گوییم


    با سلام و تبریک به مناسبت فرارسیدن میلاد حضرت علی اکبر و با آرزوی موفقیت برای رئیس جمهور منتخب و مردمی دکتر محمود احمدی نژاد
    در پناه امن ترین سایه بان هستی مهربان و شکیبا باشید
    salam التماس دعا یاعلی
    با سلام خدمت شما.به وبلاگ ما هم سر بزن و اگر دوست داشتی عضو بشو و بحثت را میان بگذار.همچنین اگر تمایلی به تبادل لینک دارید مرا با نام اتاقک حرف لینک کن و خبر بده تا شما را هم لینک کنم.
    سلام ...
    پس شما همون جوون ایرونی هستید ...
    نظرمو راجع به چی باید بگم راجع عشقتون به امام رضا که الهی قربون اسم قشنگش برم...؟
    نه عشق شما نه عشق همه ی جوونای ایرانی...
    هرچی بگم شاید برای شما تکراری باشه و دوستان قبلا گفته باشن...
    حرم امام رضا علیه السلام خورشید آسمون ایرانه...
    راه درست و انتخاب کردید ...پس اجرتون با امام حسین که بهشون سلام کنی جوابتو همون لحظه میده...
    دوباره سلام نظر دوستانتونو خوندم و خواستم که بازم نظر بدم راستش من مطالب جوون ایرانی رو هم میخوندم اونم با تمام وجودم آخه همیشه منتظرم تا یکی منو راه بندازه اما نظر نمیدادم چون فکر میکنم بازم مثل همیشه از همه عقب ترم شایدم این بار رسیدم اما دیر...
    اما امسال به لطف استاد خوبم خیلی چیزا رو یافتم مثل عدل خدا اوه البته بیشتر از چیزی که تو کتاب اندیشه اسلامی راجع بهش گفته شده...
    من که چند تا مطلبتونو خوندم پسندیدم نمیدونم دوستان به کجای کارتون خرده گرفتن
    تلاش شما در این راه ستودنیه امیدوارم توفیق بندگیتونم ستودنی باشه...
    ان شا الله...
    سلام
    وبلاگ جالبی داری
    منم این چندروز در موردامام زمان نوشتم
    یه پست هم هست بعنوان ستاره بارون کنیم خدارو
    خوشحال میشم شما هم تو اون طرح شرکت کنید
    اون پست جالبیه فقط اگه خواستی شرکت کنی خبرم کن تا اسمتو بنویسم
    به منم سر بزن و نظر بده تا بتونم دوباره برگردم
    من هرروز آپ میکنم پس منتظر نظراتتم
    موفق باشی12
    سلام
    در پاسخ به بنده ی خدا
    اول*امام انسان کاملی است که با احاطه به مُلک و ملکوت ,خلیفـة الله و رابط بین خلق وخالق است.
    از ابی بصیر روایت شده که گفت:"باآن حضرت(امام صادق) درطواف بودم,گفتم:فدایت شوم یابن رسول الله,آیا خدا این خلق را می آمرزد؟فرمود: اکثر اینها که می بینی میمون وخوک هستند.آنگاه به چشمم دست کشید,آنها را به همان صورت دیدم,وحشت کردم,دوباره بر دیده ام دست کشیدوبه حالت اول برگشتم"
    بحارالنوار ج47ص79
    کسی که اراده ی نافذه اش بایک دست کشیدن به چشم نابینا بینایی می بخشدتااشکال وابدان را ببیند وبصیرتی می بخشدکه صور ارواح را ببیندوبه یک دست کشیدن بصر وبصیرت را می گیرد کسی است که دراثر
    عبودیت مطلقه ,ولایت مطلقه ای یافته است که با استمداد از
    فعال ما یشاء ویرید, مراد او از اراده تخلف نکند و
    ملک وملکوت وابدان وارواح
    در دایره ی دعوت مستجابه ی او باشند.
    دوم*مگر نه اینکه امام رضا(ع)فرمودند:"کلمه ی توحید شروطی دارد من از جمله ی شروط ان هستم".
    مساله ی "ولایت" چون تنه ای برامده از ریشه ی درخت توحید است.
    براستی رابطه ی ولایت با توحید را درک کرده ایم؟
    وسوم*در پناه حق
    سلام
    مطلب شما رو خوندم. موافقم با نظر شما در رابطه با اینکه انسانها با نوری که از خدا دریافت کرده اند می توانند هادی راه برای بقیه باشند. بسته به میزان بندگی این نور برای افراد مختلف متفاوته تا جایی که برای گروهی از انسانها مثل پیامبرها و امامان وسعت روشنایی گاهی به همه نسلهای بعدی هم رسیده. البته همه ما بالقوه برای رسیدن به این مقامات مستعد هستیم و این حلقه مفقود بسیاری از تفکرات است.
    دوست من شما این مفهوم رو درک کردید اما در این دیدگاه ظرافتی وجود دارد که اگر خوب دبده نشود میتواند به عنوان ابزاری برای شیطان شود که با آن انسان را به گناهی بزرگ مثل شرک به خدا وادار کند. مسئله ای که همین الان جامعه ما به آن دچار شده. اینجاست که در بکار بردن عباراتی مثل امامان "معصوم" و یا انسانهای "کامل" باید دقت بیشتری بکار برد.البته تفکر شما رو می پذیرم و من هم مثل شما فکر می کنم اما امان از دست انسان که همواره میل به بت سازی و بت پرستی دارد. از این گمراهی پناه بر خدا.
  • یه بنده دیگه خدا
  • سلام
    در هیج جای قران نیامده که باید بین خدا و بنده خدا واسطه قرار داد. بلکه در اکثر آیه ها از انسان خواسته شده که مستقیما از خدا خواسته اش رو طلب کنه در غیر این صورت مرتکب شرک شده. بیاییم به جای استناد به روایات ساختگی از خود قران حقیقت رو دریابیم قبل از اینکه با گمراهی از این دنیا بریم.به عنوان نمونه به آیه 3 سوره زمر مراجعه شود.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی