السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

خدایا! چه حجاب ضخیمی؟ چه غربت عجیبی؟!

پنجشنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۸۸، ۱۱:۳۹ ق.ظ

آقای من!

مولای غریب و تنهای من! مضطرّ فاطمه سلام الله!

اسیر آل محمد! پدر مهربان اهل عالم!

می خواهم غربتت را حکایت کنم، غربتی که دوازده قرن است ریشه دوانیده، غربتی که اشک آسمان و زمین را جاری ساخته، غربتی که برای برخی محبانت، غریب و ناشناخته است، غربتی که اجداد طاهرینت پیش از تولد تو بر آن گریسته اند.

متحیرم کدامین مصراع از این مثنوی "هفتاد من کاغذ" را بازخوانی کنم؟

کدام سطر، کدام صفحه و کدام فصل از مجلدات این کتاب قطور را بازنویسم؟

من از تصویر این غربت و غم ناتوانم.

از کجا آغاز کنم؟

از خود بگویم یا از دیگران؟

از نسل های گذشته یا از نسل امروز؟

از دوستان شکوه کنم یا از دشمنان؟

از عوام گلایه کنم یا از خواص؟

از آنانی بگویم که خاطر تو را می آزارند؟

از آنها که دستان پدرانه و مهربانت را خون ریز معرفی می کنند؟

از آنها که چنان برق شمشیرت را به رخ می کشند که حتی دوستانت را از ظهورت می ترسانند؟

از آنها که تو را به دور دست ها تبعید می کنند؟

از آنها که تو را دست نیافتنی جلوه می دهند؟

از آنها که به نام تو مردم را به دکه های خویش فرا می خوانند؟

از آنها که همواره بر طبل نومیدی می کوبند و زمان ظهورت را دور می پندارند؟

از آنها که تو را آنگونه که خود می پسندند و نه آنگونه که هستی و می خواهی نشان می دهند؟

آنها که غیبتت را به منزله "نبودنت" تلقی می کنند؟

مولای من... گویا همه چیز، دست به دست هم داده است تا شما در غربت بمانید! لشگریان ابلیس هم روز و شب درکارند.

نمی دانم چه کسانی واقعا تو را و ظهور تو را می خواهند؟ خدا می داند و تو!

اما این را می دانم که پس از گذشت دوازده قرن از شروع غیبت، هنوز پیروز این میدان، ابلیس و لشگریان انس و جن اویند که در کشاکش غیبت و ظهور، شب ظلمانی غیبت را تا هم اکنون امتداد داده اند.

از خود آغاز می کنم که اگر هرکس از خود آغاز کند، امر فرج اصلاح خواهد شد. می خواهم به سوی تو برگردم. یقین دارم برگذشته های پر از غفلتم کریمانه چشم می پوشی، می دانم توبه ام را قبول می کنی و با آغوش باز مرا می پذیری، میدانم که در همان لحظه ها، روزها و سال های غفلت هم، برایم دعا می کردی. من از تو گریزان بودم، اما تو همچون پدری مهربان، دورادور، مرا زیر نظر داشتی... العفو... العفو!

این شکایت را به کجا بریم که نه تنها بی خبران دور از آبادی، حتی برخی مؤمنان و مقدسان نیز، شنیدن از غربت حضرت بقیه الله علیه السلام را تاب ندارند؟!

خدایا! چه حجاب ضخیمی؟ چه غربت عجیبی؟!

 

و نرید ان نمنّ علی الّذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمة و نجعلهم الوارثین(قصص:5)

ما می خواستیم بر مستضعفان زمین منت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.

بنابر روایات زیادی این آیه در شأن امام مهدی(عج) نازل شده که خداوند برایشان و اصحابشان منت نهاد و پس از آنکه ضعیف و مستضعف بودند امام کند و ایشان را وارث گرداند.

امام کاظم(ع)می فرمایند: و چه نیکوست صبر و انتظار فرج؛ مگر نشنیده اید گفتار خدا را که فرموده است:

[فانتظروا انّی معکم منتظرین/منتظر باشید که من نیز با شما از منتظرانم]

اللهم عجل لولیک الفرج

 

*نیمه شعبان -ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه- بر همگان مبارک*

 

پ.ن۱: سلام به همه ی دوستان.

عزیزانی که پست قبلی رو نرسیدن بخونن لطف کنن یه سری بزنن و نظرشونو دربارش بگن...

اگر عمری باقی بود و تونستم، تو پست بعدی یه جمع بندی از نظراتتون می ذارم... ممنون 

پ.ن۲: فقط می خواستم بگم صدمین پست وبلاگم تقدیم به همه ی شما دوستداران اهل بیت

 

  • کبوتر سپید

نظرات  (۲۰)

سلام.
از علل غربت مولامون اینکه اون هایی هم که دارن کاری می کنن مانند جزایر پراکنده کار می کنن. به همکمک نمی کنن. اهل همکاری و کار جمعی نیستن. باید بدونیم که مبارزه امروز ادامه داره و مبارزه غیر سازمانی نتیجه نمیده.
اگه کمکی از دستم بر میاد آماده خدمت هستم.
التماس2آ
  • عشق علیه السلام
  • مولای من

    اگر حجاب ظهورت وجود پست من است

    دعا نما که بمیرم چرا نمی آیی !!!؟؟؟؟
  • http://montazermec.blogsky.com/
  • http://montazermec.blogsky.com/
  • نرگس آهوی مهربون بهاری
  • سلام.عیدت مبارک مهربون
    من آپم.
  • یکی مثل خودم
  • عیدتون مبارک
    غروب عمــــــــــــر شب انتظـــار نزدیک است
    طلــــــــــوع مشرقـــی ان سـوار نزدیک است
    دلم قـــــرار نمیـگیرد از تلاطــــــــــم عشـــق
    مگـــو بـرای چه؟ وقت قـــــــــرار نزدیک است

    اگه اقا فردا بیاد چیکار میکنی؟
    پاشو بیا به بگو.... آپــــــــــــــــــــــــــم
  • افزایش 10برابری امار وبلاگ
  • اگه دنبال افزایش بازدید وبلاگت میگردی
    من باکس تمام اتوماتیک وپیشرفته ترین باکس ایرانی روپیشنهاد میکنم
    که دوروز بعد از افتتاح امارش به 7هزار رسیده
    وامیدواریم طی یک ماه اینده به 500نفرانلاین برسونیم



    اول لینک خود راثبت کرده وسپس کدمخصوصی که بهت میده رو کپی کن توی وبلاگت


    باهربار بازدید از سایت شما لینک شما به صدر لینک ها می اید
    سلام دوست عزیز.
    مهندسی وعلمی!!!!!!!!!!!!!!
  • یکی مثل خودم
  • سلام کبوتر رضوی
    همونطور که خواستی اومدم و مطلب هر دو پست رو خوندم.البته کامنت مورد نظر رو به سرعت خوندم و نه اینکه دقت نکرده باشم اما خوب...
    منم خیلی وقتا ممکنه یه کار اشنتباهی کرده باشم.بعد شبا که اکثرا" دعا میخونم میخوام طلب بخشش کنم.خدا خودش میدونه بارها دهنم باز میشه که در مورد اون موضوع با خدا حرف بزنم(گرچه خدا خودش خبر داره) اما تا دهن باز میکنم به همون خدا قسم خجالتم میگیره.انگار همین الان استغفرالله یه ادم زنده که باهاش رودربایسی دارم جلوم نشسته و من خجالت میکشم حرفم رو بزنم.
    بگذریم
    در مورد کامنت اون شخص و نوشته شما.خوب یه سری حاهاش که به نظرم هم نظر بودید.در واقع همون خواستن از امامان که این در واقع گرفتن امامان به عنوان واسطه هست.همین امامان رو هم خدا آفریده.
    و اما عقاید من.
    هر کدوم از ما ممکنه به یکی دو تا امام بیشتر ارادت داشته باشیم و این هرگز به معنی اون نیست که خدای نکرده بقیه رو نهی کردیم.هرگز
    من خودم امام رضا و حضرت ابوالفضل رو خیلی دوست دارم و یه ارادت خاصی بهشون دارم.و در دعاهام صداشون میکنم.اما میدونم اونا فقط یه واسطه هستن.اگه خدا بخواد مشکلم حله اگه نخواد و صلاح ندونه ...
    یا یه مثال عادی
    من به تو دوستم میگم من رو از دعای خیرت محروم نکن.تو الان برای من یه واسطه میشی.قرار نیست کار من به دست شما انجام بشه.
    بعدش
    هر کدوم از ما دیگری رو(نه همه) پاکتر از خودمون میدونیم و برای همین بهش میگیم برای منم دعا کن.اینم واسطه
    فکر میکنم تا اینجا با کبوتر رضوی تفاهم داشتم
  • یکی مثل خدوم
  • و اما در یک مورد اون جدول نظر سنجی راستش قبل از خوندن کامنت اون دوست مورد نظر چشمم به این جدول افتاد.در نتیجه همونطور که در حرفای قبلی من نظر _نظر خودم بود.این یکی هم حرف خودم رو دارم میگم و به خاطر اون کامنت نیست راستش من با این جدول زیاد موافق نیستم کسی که به امام زمان با تموم وجود اعتقاد داره فر کنم همه اون موارد رو مد نظر داره .من خودم شخصا بینشون بدون تعارف نیمتونم اولویت بندی کنم.یعنی ظهور آقا-شفاعت-رفع مشکلات-شفای بیماران برای من همشون مهم هستن.و فکر میکنم ایشون ظهور کنن همه اینا حل میشه.نمیدونم حالا رد یان مورد دیگه بهتر از این چطوری بگم.اما باز احساس میکنم منظور خودم رو خوب نرسوندم! البته این رو به اون منظوری که دوستمون گرفتن برداشت نکردم. ما در واقع در حرم امام رضا سجده میکنیم از برای خدا "بابام میگه امام رضا(ع) مریضا رو شفا میده " این رو آقاسی که من خیلی دوست دارم اشعارشون رو گوش بدم میخونن.و به نظر از زبان یه بچه میاد.بعضی اوقات لازم نیست همه چی رو برای بچه گفت.چون اگه همه چی با هم قاطی درک بچه نادرست جلوه میکنه.پدر به بچش داره میگه که امام رضا مریضا رو شفا میده.به نظرم ما که به قول خودمون میدونینم امام رضا فقط یه واسطه هستن نباید چنین برداشتی کنیم که این جمله یعنی بدون واسطه و خدا استغفرلله اینجا هیچ کارن باز اگه جایی رو گنگ گفتم در خدمتم.چون خیلی تند نوشتم (به قول بعضیا) حق نگهدارتان
  • یکی مثل خودم
  • خیلی تند نوشتم به قول بعضیا بودا
    نه حق نگهدارتان
  • پویا اندرزگو
  • باسم رب القائم

    سلام

    خیلی زیباست وبتون

    از مطالبش استفاده کردم

    خدا خیرتون بده

    به کلبه درویشی ماهم سر بزنین خوشحال میشم

    ضمنا اگر با تبادل لینک موافقین حتما بگین

    درپناه حق

    پیروز باشید و موفق

    فعلا

    التماس دعا

    یاعلی

    سلام
    دلم برا امام رضا (ع) خیلی تنگ شده
    خدا کنه بخونه دوباره برم پیشش
    وقت کردید یه سر بزنید
    در زندان واژه ها...
    سلام
    یا ضامن اهو از این راه دور بهت سلام می کنم .زیارت تو واسه ما مکه فقرا ست اقا جون کمکم کن تا فقط به راه راست هدایت بشم
    یا حق
    سلام دوست عزیز.وب قشنگی داری.
    خوشحال میشم اگه به منم سر بزنی.
    سلام
    وبلاگ زیبا و پر محتوایی دارید دوست دارم نظرتو را درباره سایتم بدونم
    سلام
    وب لاگ زیبایی دارید.با عضویت در سایت ما وثبت وبلاگ خود در لینکستان ما بازدید وب لاگ خود را بالا ببرید.(عضویت در سایت به تنهایی کافی نیست.بعد از عضویت در سایت باید لینک وب لاگ خود را در لینکستان ثبت نمایید.)
    توجه: با توجه به اینکه سایت به تازگی راه اندازی شده است برای 50 لینک اولی که ثبت شوند امتیازات ویژه ای در نظر گرفته می شود.
    www.rezashahr.com

    اما علاوه بر پیشنهاد بالا رضاشهر در نظر دارد که یک امکان ویژه را به شما پیشنهاد بدهد.در این پیشنهاد و امکان ویژه هیچ پولی از شما دریافت نمی شود. بلکه اگر شما مایل باشید می توانیم یک همکاری دو طرفه داشته باشیم.بدین صورت که اگر شما حاضر باشید در ماه تنها و تنها 30 مطلب و مقاله آموزشی (یعنی روزی فقط یکی) از هر جای اینترنت به قسمت آموزشگاه رضاشهر ارسال کنید(با ذکر منبع و نویسنده) ما هم در مقابل متعهد خواهیم شد که آدرس وبلاگ شما را در انجمنی جداگانه در صفحه اول وب سایت قرار دهیم.
    اگر حاضر به این همکاری هستین می توانید آمادگی خود را به مدیریت ارشد سایت (رضا)اعلام نمایید.
    مدت زمان همکاری هم به انتخاب شماست.هر مدتی را انتخاب کنید به همان مدت آدرس وب لاگ شما در صفحه اول سایت در انجمنی جداگانه به نمایش در می آید.
    سلام

    من هم به نوبه ی خودم این عید بزرگ رو بهتون تبریک میگم...



    انشا الله که از منتظران واقعی اقا باشیم...





    موفق باشید
    التماس دعا
    یا علی
    تو همون حس غریبی که همیشه با منی تو بهونه هر عاشق واسه زنده موندنی تو امید انتظاری تو دلای ناامید اللهم عجل لولیک الحجـه ابن الحسن
    بهوبلاگ منم سر بزن mehr2008

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی