السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دلی برای امام رضا

شنبه, ۱۵ اسفند ۱۳۸۸، ۰۷:۴۰ ب.ظ

تنها جایی که می دانست دست خالی برنمی گردد مشهد بود. آرزوی داشتن پسر او را به مشهد کشانده بود. آمده بود تا از آقا حاجتش را بگیرد.

خودش می گوید: "از کنار سقاخانه تکان نخوردم، به آقا گفتم تا حاجتم را ندهی وارد حرمت نمیشوم. آقا را به حق امام جوادش قسم داد تا بین او و خدا واسطه شود."

می خواست اگر پسر دار شد اسمش را علیرضا بگذارد. علیرضا غلام امام رضا(ع) .دوست داشت پسرش نوکر اهل بیت باشد. همان جا از امام رضا (ع) خواست امام جواد (ع) را سرلوحه پسرش قرار دهد. حالا از آن روزها 8سال می گذرد و امام رضا (ع) تمام حاجت هایش را برآورده کرده است از علیرضایش که تا بود نوکر اهل بیت بود و تا شهادت پسرش که مانند امام جواد(ع) در 25 سالگی به شهادت رسید.

مادر شهید علیرضا شهبازی به گذشته برمی گردد به سال 1355 و تولد علیرضا. بالاخره آقا علی بن موسی الرضا (ع) به حرفهایم گوش داد و با وجود این که گناهکار بودم حاجتم را داد. چهل روز بعد از تولد علیرضا پسرم را به پابوسی آقا آوردم. بازهم مثل قبل کنار سقاخانه ایستادم و از امام هشتم بابت عنایتش تشکر کردم.

مادرش می گوید: "رضا همیشه تولد و شهادت حضرت را به مشهد می رفت گویی مشهدالرضا(ع) نقطه اتصال علیرضا با خدا بود."

"بعد از این که علیرضا شهید شد درست بعد از چهل روز باز هم به سرقرارم با آقا رفتم. مشهد، حرم، سقاخانه. بازهم ایستادم اما این بار دیگر چیزی از آقا نمی خواستم. تنها برای تشکر آمده بودم. گفتم یا امام رضا(ع) راضی ام به رضای خدا که خوب رضایی به من داده، باایمان و نمونه و به بهترین راه هم او را برد. "

علیرضا شهبازی عاشق شهدا بود و همیشه به مادر می گفت: "آن قدر در سرزمین فکه به دنبال پیکرهای شهدا خواهم گشت تا خودم هم سعادت شهادت پیدا کنم." مادرش درحالی که بالای مزار یکدانه پسرش نشسته با بغضی در گلو می گوید:

"هر وقت می خواستم نماز بخوانم می گفت مادر تو را به خدا برای شهادتم دعا کن. می گفتم آخر تو یکدانه پسرمی من بعد از شهادتت چه کنم؟" پاسخش کوتاه بود: "مثل بقیه مادران شهدا، آرام باش. می گفت: وقتی من به شهادت رسیدم شما اصلا گریه، داد و فریاد نکن." من هم به وصیت علیرضا عمل کردم چون شهادت آرزویش بود و حالا به آرزویش رسیده.

مادر شهید شهبازی از شهادت پسرش می گوید، از کار در تفحص شهدا و علاقه اش به فکه، از عضویتش در بسیج مسجد امام رضا(ع) که راهش را به سرزمین فکه بازکرد. علیرضا همیشه می گفت: "مادر نمی دانی خاک فکه چقدر مظلوم است. به خاطر همین مظلومیت است که عاشق فکه و شهدایش هستم."

ماه رمضان سال 1380 برای مادر حال و هوای دیگری دارد روزی که شهید شهبازی عازم فکه بود و از مادرش تنها نان و پنیر توشه راه خواست مادرش آن روز را این طور تعریف می کند: "علیرضا اکثر اوقات روزه بود. ولی آخرین باری که برای تفحص شهدا عازم فکه شد، ماه مبارک رمضان بود. گفتم چه غذایی برایت بپزم گفت: با 5 نفر از بچه ها باهم به فکه می رویم. اگر می شود برایمان نان بربری و پنیر و سبزی بگیر." این آخرین غذایی بود که برای علیرضا فراهم کردم به همین خاطر هم هر پنجشنبه به همان مقدار نان و پنیر می گیرم و بر سر مزارش می آیم.

فردای عیدفطر بود که علیرضا شهید شد. علیرضا به آرزویش رسید و خاک مظلوم فکه نقطه وصالش به حضرت حق شد. بیست و ششم آذرماه سال1380 علیرضا شهبازی و محمد زمانی بر روی مین رفتند تا سالها بعد از جنگ از خیل شهدا عقب نمانند.

مادر از شهادت پسرش و حال و هوای خود می گوید:

خواب علیرضا را دیدم که داخل خانه دراز کشیده بود و تعداد زیادی هم کبوتر از هواکش منزلمان به داخل آمده بودند. در خواب به رضا گفتم بگذار کبوترها را بیرون کنم که رضا گفت: نه مادر اینها کبوترهای امام رضا(ع) هستند، نباید بیرونشان کنیم. فردای آن روز رفتم امامزاده سیدنصرالدین و برای علیرضا سفره انداختم چون رضا ارادت خاصی به این امامزاده داشت و هر وقت دلش می گرفت برای زیارت به آنجا می رفت. اما دلم طاقت نیاورد و سریع برگشتم خانه . ساعت 5 بعدازظهر که شد زنگ تلفن قلبم را از جا کند صدایی از پشت گوشی خبر شهادت رضا را داد و تلفن قطع شد.

با این که 8 سال از شهادت علیرضا می گذرد اما هنوز هم یادآوری خاطرات پسر، مادر را می سوزاند. پسری که تازه 2 ماه از عقدش می گذشت. ماجرای ازدواج علیرضا نیز شنیدنی است. مادرش می گوید: "هروقت می گفتم ازدواج کن می گفت: نه، من می خواهم شهید شوم" خلاصه زیربار نمی رفت. تا این که یک روز خودش پیشنهاد داد که می خواهم ازدواج کنم. برای خواستگاری که رفتیم، تا علیرضا را دیدند جوابشان مثبت بود.

اما بعد از عقد به من گفت: مادر من که نمی خواهم با ایشان زندگی کنم به خودش هم گفته ام که هدفم از ازدواج کامل شدن دینم و آماده شدن برای رفتن است. مامان من عقد کردم که بعد از شهادتم شما با دیدن عروسی پسرهای فامیل ناراحت نشوید. حالا مادرش برای همسر شهید، آرزوی خوشبختی می کند .

دیگر وقت رفتن است نگاهی به صورت مادر شهید می اندازم هنوز نگاهش به سنگ مزار پسر و شعر روی آن مانده است می گوید آن شعر را بعد از شهادت در جیبش پیدا کردند: "توی این عالم هستی که همه رو به فناست به خدا یه دل دارم اونم مال امام رضاست "

وقت رفتن مادر شهید شهبازی می گوید: بد نیست سری هم به موزه شهدای گلزار شهدای بهشت زهرا بزنی چون تنها دارایی علیرضا را آنجا گذاشته ام.

علیرضا تنها از دار دنیا همین یک دوچرخه را داشت. حتی حقوقش هم مال خودش نبود آخر ماه که می شد می گفت دو سه هزار تومان به من می دهی؟ می گفتم شما که خرجی نداری پس حقوقت را چه می کنی؟ جوابش کوتاه بود: "حقوق من صاحب دارد." علیرضا حقوقش را به محض این که دریافت می کرد بین فقرا تقسیم می کرد.

مادر شهید شهبازی بعد از شهادت پسرش تنها یک آرزو دارد؛ طول عمر رهبر معظم انقلاب و یکبار دیدن آقا از نزدیک، می گوید: "تنها آرزویم این است که رهبری را از نزدیک ببینم و بگویم خداوند سایه شما را بالای سر ما خانواده شهدا و مردم ایران نگه دارد."

  • کبوتر سپید

نظرات  (۳۶)

التماس دعا به منم سر بزن
Salam,Webloge Ghashangy Dary.Tabrik Migam,Age Doost Dary Amre Webloget Afzayesh Peida Kone Mitoony Ba Estefadeh Az Box Ma Amareto Afzayesh Bedy Faghat Kafie Code LinkBoxe Maro Dar Webloget Gharar Bedy Va Dar Ghesmate Ersal Link Adress Va Onvaneto Begy Ta linket Konam,Rasty Age Amaret Balaye 1000 Bashe Mitoonam Bannereto Bezaram To Box,Bye
سلام . کلیپ سحر رو ببینید چه کرده . لطفاً این کلیپ رو پخش کنید تا همه ببینن شاهکار سحر جونم رو : http://ioosdsve.persiangig.com/clips/sahar_clipx.zip
فروش سرویس وی پی ان با آی پی آمریکا و قیمت ارزان و سرعت بالا برای عبور از فیلترینگ
سلام دوست عزیز ( از لینک باکس ما هدیه بگیرید !
( هدیه را رایگان و آنلاین دریافت کنید !)
وبلاگ بسیار قشنگی درست کردی
marefatet maro koshte be khoda kheili hal mikonam miam inja!!
damet garm be khoda kheili aghaii!!
سلام

خوبی عزیز؟

وبلاگ خوبی داری


شاد باشی

یادت نره ....
دلایل عقلی و نقلی زنده بودن امام زمان(عج)
به وبلاگ من سری بزن
در ضمن اگه مایلی تبادل لینک کنیم.
  • 100تومان هر فیلم!!
  • سلام دوست عزیز.سریع میرم سر اصل مطلب ما یه سایت زدیم که در حال حاضر از نظر قیمت اولین و مطمعنا آخرین سایت است در زمینه فیلم و اختصاصی سایت خواهشمندم برای یک بار هم از سایت ما دیدن فرمایید: www.Pool-Vate.Com با تشکر..درضمن ما هر فیلم رو 100 تومان میدیم !!!
    _____****__________**** . •*¨) ¸ ..•*¨)*•*
    ___***____***____***__ ***. •*¨) ¸. .•*¨)*•*
    __***________****_______***. •*¨) ¸. .•*¨)*•*
    _***__________**_________***. •*¨) ¸. .•*¨)*•*
    _***_?___ ______ _____?__*** ..•*¨)¸. .•*¨) .•*
    _***_____________________**. •*¨) ¸ ..•*¨)*•*
    __***_______ ____? ?_____***. •*¨) ¸. .•*¨)*•*
    ___***_________________***. •*¨) ¸..•*¨)*•*
    ____***___________ __***. •*¨) ¸ ..•*¨)*•*
    ______***____ ______ _***. •*¨) ¸ ..•*¨)*•*
    ________***_______***. •*¨) ¸ ..•*¨)*•*
    __________***___***. •*¨) ¸ ..•*¨)*•*
    ____________*****. •*¨) ¸. .•*¨)*•*
    _____________***. •*¨) ¸ ..•*¨)*•*
    سلام وبلاگت خیلی جالبه خوشحال میشم لینکم کنی با اسم نرم افزار و فروشگاه وکسب درآمد اگه می خواستی ما رو لینک کنی نظر بده تا منم شما رو لینک کنم یا اگه دوست داری یک فروشگاه تو وبلاگت داشته باشی این ایدی رو اد کن به وبلاگم برو tejarat_internet13702009 تا راهنماییت کنم
    یا اگه می خوای عطر زنانه و مردونه یا هر نوعی می خوای سفارش بدی تو وبلاگم نظر بده یا ایدی منو اد کن تا راهنماییت کنم مرسی
    سلام دوست عزیز
    ایا از بزرگترین سایت عکس دیدن کردی؟
    هر چه زود تر در این سایت عضو شوید تا هر روز عکس های خفن براتون ارسال بشه.

    امیدوارم که لحظات خوشی را در این سایت سپری کنید.
    اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه و النصر
    موفق باشید
    یا علی
    به نام خدا
    سلام دوست عزیز از آشنایی شما خوشحالم
    ببخشید که متنم طولانی شد ؛ منتظرتون هستم

    موفق و سربلند باشید
    دوستدار شما محمد
    با سلام به شما دوست عزیز
    وبلاگ فوق العاده ای داری
    محسن چاووشی بزرگترین خواننده ی ایران ... با آلبوم فوق العاده ی ژاکت آمد .. شاید تو یکی از هواداران بزرگ این استاد باشی ... منتظرتم عزیزم
    دوست داشتی منو لینک کن با اسم بزرگترین سایت هواداران محسن چاووشی
    و منو خبر کن تا لینکت کنم
    ممنون که سر زدی.بازم التماس دعا
    سلام هم ولایتی بر شما دوست عزیز
    به همت گروهی از طلاب و دانشجویان مذهبی و معتقد و مومن تالارهای گفتمان کشف الیقین در نیمه شعبان 1388 راه اندازی گشت .
    هدف اصلی سایت نقد ادیان و مذاهب مختلف و پاسخگویی به شبهات وارده است .
    از دیگر انجمنها می توان به حدیث شناسی ، قرآن پژوهی ، زن پژوهی، احکام و ... اشاره نمود .
    منتظر بازدید و در صورت تمایل ثبت نام شما هستیم:
    سایت کشف الیقین : http://www.msadra.ir
    تالارهای گفتمان کشف الیقین : http://www.forum.msadra.ir
    یا علی
    @@سربازان رهبر@@

    ***وبلاگ فرهنگی ،سیاسی، مذهبی***
    #! وبلاگ سربازان رهبر آمادگی دارد تا با شما دوستان عزیز تبادل لینک کند !#
    ابتدا ما را با نام سربازان رهبر لینک کنید و بعد در بخش نظرات به ما اطلاع دهید
    منتظر حضور گرمتان هستیم
    سربازان رهبر
    کسی هست درین شهر هواخواه نگاهت نشسته است نگاهی غریبانه به راهت مبادا که نیایی...
    _______________$$$$
    ____________________________$$$$$$
    __________________________$$$$$$$
    ________________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    ______________________$$$$$$$$$$$$$$$$$$
    ____________________$$$$$$$$$$$$$$$
    ___________________$$$$$$$$$$$$$
    _________________$$$$$$$$$$$$
    ________________$$$$$$$$$$
    _______________$$$$$$$$$
    ______________$$$$$$$$
    _____________$$$$$$$$
    ____________$$$$$$$
    ___________$$$$$$$
    ___________$$$$$$
    __________$$$$$$
    __________$$$$$
    _________$$$$$
    _________$$$$
    ________$$$$
    ________$$$$
    ________$$$
    ________$$$
    _________$$
    ___$$$$$$$$$$$$$$$
    _____$$$$$$$$$$$$
    ______$$$$$$$$$
    _____$$$$$$$$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$$$
    ___$$$$$$$$$$$$$$$$$
    _________$$$$
    __________$$$
    اوممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممدم
    حدیث قدسی

    ای بنده من! آن گاه که به نماز می ایستی، آن چنان به سخنانت گوش می دهم که گویی همین یک بنده را دارم و تو آن چنان از من غافلی که گویی چندین خدا داری

    هر گاه بندگانم جای مرا از تو طلب کنند بگو نزدیکم، به محض این که صدایم کنند، پاسخشان گویم

    باعرض ادب واحترام به شمادوست بزرگوار امیدوارم مقبول شما قرارگرفته باشد
    یاحق
    سلام عزیز
    وبسایت زیبایی داری
    خوشحال میشم تبادل لینک کنیم
    اگه خواستی منو به اسم دانلود رایگان فیلم لینک کن بعد تو نظرات بگو تا به هر اسمی خواستی بلینکمت
    یا حق...
    با سلام به شما دوست عزیز

    سلام دوست خوبم.حالت چطوه؟
    وبلاگ خیلی خوبی داری بهت تبریک میگم.
    من تینا هستم، و به تازگی عضو شدم.و واقعا" محیط متفاوتی نسبت به سایتهای دیگه توش دیدم.منتظر ورودت هستم...
    فقط کافیه عضو بشی، محیطی بدون تبلیغات و بدون هیچ گونه مزاحمت!
    مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران
    موفق باشید
    سلام از وبلاگت لذت بردم به ما هم سری بزنید یا علی
    سلام خیلی قشنگ بود هم لذت بردم و هم بغض کردم موفق باشی به ما هم سر بزن
  • فروش اسپمر
  • با سلام به شما دوست عزیز

    سلام اگه کسی می خواد آمار وبلاگش بالا بره از طریق اسپمر به وبلاگ من مراجعه کند و در آنجا از طریق ایمیل به من سفارش بدهید و من براتون فراهم کرده وبلاگ بنده www.foroshe-espamer.blogfa.com

    به همراه کد عکس برای تمامی وبلاگ ها و انجمن ها...آپلود سنتر و........
    سلام دوست عزیز

    من وقتی کتاب اسکاول شین را می خوانم تازه به مفاهیم کتا بهای دینی خودمان
    پی می برم

    انگار می بایست کتاب های دیگری خواند تا مفاهیم کتابهای خودمان را بیشتر بفهمیم

    یا ضامن آهو ....



    شاد باشید

    با سلام به شما دوست وبلاگ نویس

    گروه نرم افزاری کلیک فارسی به اطلاع شما میرساند که برنامه اسپمر بلاگفا برنامه ای که به صورت خودکار نظر ارسال میکند به وبلاگهای بلاگفا برای هم وطنان ارایه شد.با اسپمر بلاگفا بازدید سایت یا وبلاگتونو چندین برابر کنید.امروز وبلاگ بسازید فردا هزاران بازدید کننده داشته باشید

    همراه با تست 24 ساعت

    همچنین سایت کلیک فارسی برای عضویت شما یک جایزه (برنامه ارسال ایمیل انبوه) در نظر گرفته است
    .بزرگترین نیستیم اما بهترینیم
  • سردار بی نشان
  • بسم الله
    اللهم عجل لولیک الفرج واحفظ قائدنا
    سلام
    گرامی باد یاد سردار بی نشان حاج احمد متوسلیان و سه دلیر مرد همراهش، سید محسن موسوی، تقی رستگار مقدم و کاظم اخوان
    رمز نام محمد رسول الله و عدد 27 جدید ترین مطلب وبلاگ سردار بی نشان است
    منتظر حضورتان هستیم
    التماس دعا
    ___________0000________________0000
    ________00_________________________00
    ______0_______________________________0
    ____0__00000___00000___________________0
    ___0__0000000_0000000___________________0
    __0___000000000000000__000000000000000___0
    _0_____0000000000000____0000000000000_____0
    00______00000000000_______________________00
    0_________0000000__________________________0
    0___________000____________________________0
    0____________0_____________________________0
    0___________________________________________0
    0__________________________________________0
    0__________________________________________0
    _0___________000____________000___________0
    __0____________00000000000000____________0
    ___00____________000____000____________00
    _____0_____________000000____________0
    _______00__________________________


    به یاد امام و شهدا
    سه صلوات مهدی پسند بفرستین


    این قسمت آخر قصه ی شهید شهباری راجع به حقوقش منو آتیش زد ...
    درود
    مطالبتون خوب بود
    مرسی
    __________$$$$$
    ___$$_________$$$
    __$$$$_______$$$___$$$$$
    _$$$$$$_____$$$___$$$$$$$
    $$$_$$$$___$$$__$$$$____$
    $____$$$$_$$$$_$$$
    _______$$-$$$$$-$$----$$$$$
    ____$$$$$$$$$$$$_$$$$_$$$$$
    ___$$$$$$$$$$$$$$$$$_____$$$
    __$$$__$$$$$$$$$$$$________$
    _$$___$$$$$$$$$$$$$$$$$
    $$___$$$$_$$$_$$$__$$$$$
    $___$$$$___$$__$$$$___$$$
    ____$$$_____$$___$$$____$$
    ____$$______$$$___$$$____$
    ____$$_______$$____$$$
    ____$________$$$____$$
    ____ _________$$$____$
    _____________$$$
    _____________$$$
    ____________ $$$
    ____________$$$
    ___________$$$
    _________$$$$$
    ________$$$$$
    ______ $$$$$




    وب زیبایی داری موفق باشی اگه مایل به تبادل لینگ هستی خبرمون کن
    سلام "ayzam

    ایجوری نفرمایین..شما سرورین..!! شما تــاج سرین...(هندونه...هندونه..)

    اصَََن وب ما متعلق به شما ست.....!!

    دارم وب تکونی میکنم ، از برای همین آدرس نذاشتم..

    خونمون خیلی به هم ریخته هس..

    قدمتون بر چشم....

    سلام

    ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوّّّّّّل تــفــاهـم!!!مداحیه وب منم همینه ! اما به خاطر

    گل ِِِِ روی شُُُُُُُُمو عوضش می کنم ، چون تکی!!!.... خفن التماس 2a رفیق....




    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی