السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

زخم کهنه

سه شنبه, ۲۶ مهر ۱۳۹۰، ۱۱:۰۱ ب.ظ

« السلام‌علیک یا علی‌ بن ‌موسی‌‌الرضا... اشهد انک قد اقمت الصلوه و...»

این چه ظلمى است که بر تو رفته و دشمن با تو چه کرده است که ما از وراى صدها سال، وقتى در کنار ضریح عشق‌ آفرینت زانو می‌زنیم، باید شهادت دهیم که تو اقامه نماز کردى و ایتاء زکات! باید شهادت دهیم که تو آمر به معروف و ناهى از منکر بودی.این چه شهادتى است که مظلومیت تو در آن موج می‌زند!مگر نه تو خود نماز مجسم بودی؟مگر نه نماز در دست‌هاى تو قامت می‌بست؟مگر نه قیام و قعود جهان، چشم و گوش به مکبر مژگان تو دوخته بود؟مگر نه سجود، تموج دل دریایى تو بود؟ مگر نه معروف، رضاى تو بود و منکر، خشم و غضب تو؟مگر نه شما جایى میان خالق و مخلوق بودید و واسطه فیض؟«نزلونا عن الربوبیه و قولوا فینا ما شئتم» مگر کلام شما نبود؟پس چیست راز اینگونه سلام گفتن بر تو؟ راز شهادت به اقامه نماز تو و ایتاى زکات تو؟ راز شهادت به عبادت تو، تا رسیدن به سرمنزل یقین؟توان برگرفتن این مُهر، توان گشودن این راز در درست‌هاى ما نیست.اما پیداست هم که این راز، تنها راز تو نیست؛ راز پدران توست و راز فرزندان تو.سرچشمه این راز زلال، در محراب مظلومیت على است (علیه‌السلام)؛ آنجا که شهادتش در محراب، مردم مرعوب و گنگ را به تعجب وامی‌دارد که مگر على نماز می‌خواند؟و این راز از جنس همان رازى است که با جگر سوخته امام حسن (ع) به طشت می‌ریزد، اما هیچ دلى نمی‌لرزد و هیچ اشکى نمی‌ریزد.و این راز از سنخ همان رازى است که وقتى عشق رسول‌الله (ص) بر سرنیزه‌ها، خارجى معرفى می‌شود، هجوم بی‌رحمانه سنگ از بام‌هاى جهالت و کنگره‌هاى قساوت، بر هویت خورشید تکرار می‌گردد.و این همان رازى است که در گریه‌هاى سجاد(ع) موج می‌زند.و این همان رازى است که امام باقرِ(ع) جوان را بی هیچ دغدغه واکنشی، از میان مردم می‌رباید.و این همان رازى است که همه عمر صادق آل محمد را به محو گذشته‌هاى محرف و غبارآلوده صرف می‌کند.و این همان رازى است که بر جنازه ستم ‌کشیده امام صابر(ع)- امام کاظم- فریاد می‌کند: «هذا امام الرفضه». دشمن چه کرده است با شما آل‌الله؟ چه تصویرى از شما در ذهن عالمیان کشیده است که ما شیعیان هم از وراى صدها سال، باید به نماز خواندن و زکات دادن شما گواهى دهیم؟این است که در زمان ولادت تو هم که ولادت عشق است و تجلى اسماى حسناى خداوند بر زمین، اشک چشمهایمان خشک نمی‌شود و سنگینى غم جانمان کاستى نمی‌پذیرد.خدا ظهور قائمتان را نزدیک فرماید تا این زخم کهنه چند ساله را مرهم و درمانى جانانه باشد.

آمین

با اقتباس از کتاب : خدا کند تو بیایی - سید مهدی شجاعی

کودک و پنجره فولاد

  • کبوتر سپید

نظرات  (۳۳)

  • بره اهوی امام رضا
  • سلام
    آهوی جانم خسته و زار و پریشان

    در مرغزار زندگی می گشت حیران

    در سبزه زار هستی ام خوش می خرامید

    از شاخسار عمر غافل خوشه می چید

    از چشمه سار عیش لختی جرعه نوشید

    گاهی فراز کوه نخوت پای کوبید

    شیطان غفلت قصد صید آهویم کرد

    دامی به پیش پای آهویم بگسترد

    دام گنه را در خفا گسترد صیاد

    آهوی جانم بی خبر در دامش افتاد

    روحم ز پا افتاده نالان است و محبوس

    گوید که عمرم رفت از کف آه وافسوس

    ناگه نسیمی خوش وزید از بوستانها

    شمسی بتابید از فراز آسمانها

    این مشک و عنبر گوئیا از کوی یار است

    آری صبا این بوی گیسوی نگار است

    خورشید رخشان گشته از رخسار نیکوش

    بد سبزه زاران طره ای از تاب گیسوش

    مولای من ای ضامن آهوی صحرا

    ای ملجا و ای محرم و آرام دلها

    بنگر درون سینه ام دردی نهان است

    سری که رخشان در نهان شیعیان است

    این سر همان عشق علی و آل طاهاست

    این عشق پاک شیعه بر اولاد زهراست

    این صید گر در دام شیطان اوفتاده است

    صیاد بر حلقش گر اینک پا نهاده است

    عشق ولایت در درونش گشته جاری

    آیا سزد او را به صیادان سپاری

    فریاد زد مولا به شیطان، دست بردار

    آورده او بر ما پناه، او را میازار

    این آهوی زار و پریشان شیعه ماست

    او را رها کن، لطف و احسان پیشه ماست
    سلام دوست عزیز .
  • محمودنظری
  • با سلام.خدمت شما دوست عزیز
  • سیستم تبادل لینک سی یو
  • ------- جدیدترین سیستم تبادل لینک و معرفی وبلاگ ویژه ی بلاگفا -------
    سلام دوست من
  • دنیای من ابوالفضل(ع)
  • سلام دوست عزیز

    داشتم تو نت چرخی میزدم به وبلاگ زیبای شما برخوردم

    واقعا زیباست

    بهتون تبریک میگم

    خوشحال میشم به وب منم سری بزنید

    منتظر حضور سبزتون هستم

    امضا : دلداده به عباس(ع)
    سلام
    آمین!

    التماس دعا
  • هرچه دارم از تو دارم یا رضا(ع)
  • سلام دوست عزیز داشتم یه عاشق امام رضا (ع) می گشتم که تورو دیدم خواهشا بیا تو وبلاکم سر بزن چون عاشق امام هشتم هستم
    تنهام نزار بیا
    www.vahidvaldes.blogfa.com
    التماس دعا

    فقط همین
    سلام کبوترسپید جان
    سلام کبوتر رضوی عزیز
    تو پست قبلی نظر نداده بودم؟
    منم واسه این پست میگم الهی آمین
    موفق و شاد باشی


    پاسخ:
    خصوصیش کردم!
    سلام
    خوبین؟
    دوست عزیز برای اولین بار شما رو دعوت میکنم برای خوندم مطلب وبم
    ازتون خواهش میکنمم لطف کنین و نظرتون رو بعد از خوندن مطلبم در مورد حجاب برام بنویسین...ازتون خواهش میکنم صادقانه جواب بدین و هر جا اشتباه کردم بهم تذکر بدین
    در پناه خدا
    منتظرتونم
    خدا حافظتون باشه
  • آسمونی ها
  • ]
    اگه میشه از این مطلب منم دیدن کن

    منتظر شما هستم
  • غریب آشنا
  • فقط باید بگم زیبا بود
    خیلی زیبا

    موفق باشید
  • کبوتر رضوی
  • کاشکی می فهمیدیم...

    زخم کهنه! عنوان قشنگی بود!
    با مطلب جدید تحت عنوان
    کنکور استخدامی در لشگر امام زمان عجل االه تعالی فرجه الشریف آپم و منتظر حضور ونظر ارزشمندتان هستم
    با تشکر
    ------------------------------------------------
    سلام.مطالبتون عالی بود..با (دانلود سخنرانی دکتر عباسی..) آپم..خوشحال میشم اگه یسر بزنید و نظر بدین.موفق باشی..
    یاعلی..
    سلام
    پاسخ:
    چه عجب!
  • جذب مدیر برای انجمن
  • سلام دوسته گلم
    خوبی؟
    سلام
    یه مطلب جدید نوشتم
    شما دعوتید که بخونید ، اما زود قضاوت نکنید
    شاید شما هم .............
    منتظرم چشم به راهم نگذار
    شاید..........................
  • بابک خرمدین
  • شما کلا فقط با خودتون در ارتباطین و بس همین جوریه که گچ مختون هیچوقت نمیشکنه..بره آهوی امام رضا, حرم نوشت, دنیای من ابوالفضل, هر چه دارم از تو دارم یا رضا, کبوتر رضوی و.... نه خداییش راست نمیگم ؟ می تونین 4 تا جمله از غیر خودیاتون رو تحمل کنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    پاسخ:
    بفرمایید! امرتون؟ حرفتون؟
  • رویای به یاد ماندنی
  • سلام لذت بردم از مطالبت
    پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله :از خواندن قرآن غافل مشو ؛ زیرا قرآن دل را زنده مى‏ کند و از فحشا و زشت‏کارى و ستم باز مى‏دارد . ...
  • رنگین کمان
  • به نام خدا
    سلام
    در ونوس آشنا شویم با:"حافظ اسرار"
    منتظر حضورتان
    حق هو
    (راستی...التماس دعا)
    چه پست خوبی بود ...
    جدی مظلوم ترین انسانها خلافای الهی بودند که به عشق خدا و بندهاش درد را تاب می آوردند.
    من هم بلند میگم آمین
    مثل همیشه عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی
    ✿★•’✿★•’✿★•’✿★•’
    با سلام
    وبلاگ زیبا و قشنگی داری اگه قابل دونستی یکسری بما بزنید خوشحال میشیم
    شما می توانید در سایت ایسوق درج آگهی کالا و خدمات بصورت رایگان انجام
    دهید
    سلام الله علیک

    وب ما هم سری بزنید و دانلود کنید

    یاحق مددی
  • یه بنده خدا
  • سلام دوستان عزیز

    2 پیام از طرف یه بنده خدا = قالب زیبایی دارید

    عکس های خیره کننده و دلربایی دارید
    سلام گلی
    خوبی؟
    پاسخ:
    خوبم... شکر
    با مطلب جدید تحت عنوان
    کنکور استخدامی در لشگر امام زمان عجل االه تعالی فرجه الشریف وقدیمی ترین عکس از صحنه کربلا آپم و منتظر حضور ونظر ارزشمندتان هستم
    با تشکر
    با مطلب جدید تحت عنوان
    کقدیمی ترین عکس از صحنه کربلا آپم و منتظر حضور ونظر ارزشمندتان هستم
    با تشکر




    ------------------------------------------------
    فروشگاه اینترنتی مرکز خرید ایرانیان

    http://www.irshopcenter.ir/
    سلام بر عاشق ولایت وامامت
    چه شعر زیبایی واقعا چه کسی میگه امام رضا غریبه من که میگم امام رضا آشناست وهمه ی ما غریبیم من خبلی دوست دارم که لینکتون کنم لطفا برام نظر بذارید
    سلام وب مذهبی خوبی دارید امیدوارم به وب من هم سر بزنید.موفق باشید.السلام علیک یا امام غریب یا ضامن آهو

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی