السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

یا ضامن آهو ؛ ضمانتی! دعایی ....

چهارشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۱، ۰۳:۰۲ ق.ظ


به نقل از وبلاگ محمد کاظم روحانی نژاد- خبرنگار صدا و سیما:
"
من به استاد محمود فرشچیان هنرمند صاحب نام و متعهد معاصر ارادت خاصی دارم و بارها ایشان را از نزدیک دیده ام و آخرین بار چند سال پیش در سفر به نیویورک، استاد را در جمع ایرانیان دیدم و لحظاتی هم صحبت شدیم همان زمان اثر ضامن آهو را تازه تمام کرده بودند. درباره اش پرسیدم . گفت : این اثر ادای نذری من است. گفتم: چطور؟ با چشمانی اشک آلود پاسخ داد: پیش از خلق این اثر مدتی بود دست راستم حالتی فلج بخود گرفت و از کارافتاد بگونه ای که نمی توانستم انگشتانم را حرکت بدهم.پزشکان حاذق و پرآوازه هم تشخیص دادند که به مرور زمان و فشار زیاد عصب های دستم به شدت آسیب دیده و به راحتی قابل ترمیم نیست و تاکید کردند هرگز نباید قلم بدست بگیرم ونقاشی کنم. استاد فرشچیان می گفت: دلم خیلی شکست که دیگر توان خلق اثر ونقاشی را ندارم تا اینکه به ذهنم رسید از امام رئوف و باب الحوائج حضرت رضا علیه السلام درخواست کنم کمکم کنند تا این بیماری علاج شود و همان لحظه نذر کردم که اگر این دستم بهبود یافت، ماجرای شفاعت وضمانت آهو را به تصویر کشم. استاد با حالتی بغض گونه گفت: شب خواب دیدم تابلو را پیش رویم گذاشته ام و ابزار وقلم هم آماده است ولی دستم مشکل دارد ناراحت بودم که دیگر هرگز نخواهم توانست نقاشی کنم، درهمان عالم خواب یک چهره مبارک و نورانی به من فرمان داد، قلم بردار و آنچه می خواهی ترسیم کن! عرض کردم که دستم مشکل پیدا کرده است ودیگر قادر نیستم، همان صدای آسمانی فرمود الان می توانی شروع کن! من از اینکه توانستم دست به قلم ببرم هیجان زده بیدار شدم و دیدم اثری از بیماری و ناتوانی در دستم نیست و ازهمان لحظه، خلق تابلو ضامن آهو را آغاز کردم که این هم مثل تابلو عصر عاشورا که برای خلق آن بسیار دل دادم تاثیر فوق العاده ای در بیننده می گذارد .استاد می گفت برای طراحی ضریح مبارک حضرت رضا علیه السلام هم وقت زیادی گذاشتم و بابت آن هیچ دستمزدی هم نگرفتم تا هدیه ناقابلی به آستان مقدس آن بزرگوار باشد استاد فرشچیان که مقیم نیوجرسی امریکا است، می گفت هر سال چند بار برای زیارت حضرت رضا علیه السلام به ایران می آیم و به استان مقدسش بسیار دل بسته ام.

           * السلام علیک یا ابوالحسن علی بن موسی الرضا * 



                                    

                                                                                                             

  • کبوتر سپید

نظرات  (۲)

خوش به حال فرشچیان! یه هنرمند کاردرست!‌ خدایا از این هنرا به ما هم بده!
چقدر که مینیاتور قشنگه! چرا کا خودمونو ازین هنرای اصیل محروم کردیم ها؟:(
پاسخ:
دقیقا" !
ایشون و امثال ایشون که تو یوم الحساب ازشون بپرسند نعمت ما رو در چه راهی خرج کردی سر بلند می کنن و می گن خالصانه برای امامم و دینم....
به نظرم همه ماها اونقدر شعور داریم که فرق تظاهر و ریا رو راحت بفهمیم. واقعا" خوش به حال ایشون و همه اونهایی که خالصانه برای رضایت خدا کاری می کنن
انشا الله ما هم جز این دسته باشیم
یا معین الضعفا به حق خودت
الهی آمین
  • مصطفی حسن پناه
  • خیال کن که غزالم!
    بیا و ضامن من باش!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی