السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دلنوشته "بخش اول"

يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۱۰:۱۶ ب.ظ

                                   بسم رب الشهداء

 

یه حدیث قدسی داریم که خدا میگه:

"بنده من؛ وقتی تو به نماز می ایستی من طوری به تو توجه میکنم انگار که جز تو بنده دیگه ای ندارم،

اما تو توی نماز چنان حواست پرته گه انگاری جز من هزار خدای دیگه هم داری"

 

مشکل اصلی ما آدما همین غفلتمونه و همینه که بیچاره مون کرده و ما رو از چشم اربابمون انداخته.

یه عرب بادیه نشین اومد محضر پیامبر و پرسید: من هر گناهی که شما فکرش رو بکنید انجام دادم، آیا

اگه با این بار گناه توبه کنم خدا منو میبخشه؟

حضرت پاسخ مثبت دادند. عرب همونجا توبه کرد و رفت. اما چند قدمی که دور شد یه سوال بدجور

ذهنشو مشغول کرد لذا برگشت و اینبار با لحنی عاجزانه پرسید: یا رسول الله درسته که من توبه

کردمو خدا منو بخشیده اما سوالم اینه که آیا واقعا توی اون حال گناه خدا منو می دیده؟ پیامبر پاسخ

مثبت دادند.

به یکباره مرد عرب فریاد زد: خدایا درسته که توبه کردمو تو منو بخشیدی اما یک عمر چه کنم با این

شرمندگی؟؟؟ یک عمر چه جوری زندگی کنم وقتی که یادم میاد در لحظات گناه ،جلوی چشمات

بیحیایی می کردم؟؟؟ اینقدر ناله زد و صیحه کشید تا همونجا از خجالت جون داد.

اما اشکال این جاست که مرد عرب لابد نمی دونست که خدا چقدر بنده های توبه کننده شو دوست

داره،.

یه حدیث قدسی داریم که خدا میگه: اگه بنده های گنه کار من که روشونو از من برگردوندند

میدونستند که من چقدر دوستشون دارم و چقدر منتظرم تا به سمت من برگردند  از شدت اشتیاق

جون میدادند. (لماتوا شوقا الیهم )

توی یکی از زیارات امام رضا جملاتی با این مضامین داریم که : "خدایا اگه دریا می دونست من چه

گناهایی انجام دادم منو در خودش غرق می کرد، اگه زمین از معصیت هام مطلع میشد منو در خودش

فرو میبرد و اگه آسمون میدونست چه بیحیایی هایی کردم  بر سرم خراب میشد.

اما خدای مهربون؛ تو نذاشتی اونا بفهمن، از بسکه منو دوست داشتی گفتی شاید یه روزی برگشتم

و آدم شدم، نخواستی اون روز جلوی دریا و زمین و آسمون شرمنده باشم."

کی ام من؛ گنه کار بی بند و باری

                                           ذلیلی ، خطا پیشه ای شرمساری

مرد عرب از پیامبر پرسید: آیا روز محشر خود خدا حسابرسی میکنه؟ حضرت فرمودند: آری

دوباره پرسید: خود خود خدا رسیدگی به اعمال و پرونده ها میکنه؟ حضرت بازم فرمودند: بله

مرد عرب خنده ای کرد. پیامبر علت خنده شو جویا شدند. مرد عرب گفت:

"الکریم اذا قدر عفا و اذا حاسب تسامح"

یعنی: " کریم حتی اگه قدرت بر زدن هم داشته میشه روی حساب کرامتش نمیزنه و عفو میکنه و اگه

بخواد حسابرسی بکنه با مسامحه و لطف به حسابها میرسه"

پیامبر با شنیدن این جمله فرمودند: فقه الاعرابی" یعنی : مرد عرب خیلی خوب و دقیق فهمید و خدا

رو صحیح شناخت. ...

                                                                          ادامه دارد...


پی نوشت: با تشکر از کاربر محترم "یک عاشق خراب" که زحمت این پست را کشیدند. اجر شما با امام رئوف

  • کبوتر سپید

نظرات  (۲)

 با سنگفرش های حرم حرف میزنم     اینجا چقدر سنگ صبور سفید هست

 

  مرسی عالی بود  

سلام و ممنون

لطفا ادامه شو سریع بذارید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی