السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

گویا دلم پروانه ای شد! گره خورده با عشق!

چهارشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۸۹، ۰۱:۴۳ ب.ظ

آن گاه که در عراق کودکی بیش نبودم،

شب ها، به قصه های زمستانه گوش می سپردم.

شیفته ی بادها بودم،

که در کوچه ها پرسه می زدند.

می شنیدم: ستاده ای از آسمان

در طوس فرو افتاد؛

ستاره ای که هرگز خاموش نشد؛

همانند هزاران خورشید دیگر،

میان مشرق و مغرب را روشن ساخت.

... هنگامی که در عراق کودکی بیش نبودم

و به روز می اندیشیدم،

می شنیدم گرگ ها در بیابان،

در تنگه ها ودره ها

در پی آهوی سپید تاختند؛

ترس از نیرنگ تیرها

از چشمان آهو می چکید؛

اما از دور، شبحی دید؛

همانند بال کبوتر،

همانند شبنم؛

آهو بوی آرامش را حس کرد

خود را در آغوش امام افکند.

... اما؛ سال ها گذشت

و زمانه ی نیرنگباز آشکار شد

خودم آهویی شدم

آهویی گوشده در مه

که گرگ ها در پی ام روانه بودند.

در همه ی تپه های شمال،

در همه ی دره های جنوب،

هراس مرا خفه می کرد

و جست و جو بر من سیلی می نواخت.

... سرگردان سرنوشتم در بیابان بودم.

جغد بر چهره ی خونینم منقار می کوبید

و  قارقار کلاغ گوشم را انباشته بود،

زمانه دگرگون شد

و تمام سرزمین عراق تسلیم شد

ناگهان پروانه ی سپیدی آمد؛

بسان شبنم سپیده دم؛

پروانه ای برای التیام زخم ها

که با چشمانش بهار را ترسیم کرد.

شادمانه در آن یخبندان به پیش خزیدم

صدای عاشقانه ای شکفت

گویا دلم پروانه ای شد

گره خورده با عشق،

و بال زنان به سوی غربت غمگنانه اش پرواز کرد،

به سوی گلدسته های نور افشان

در تاریکی، شبکه های ضریح را در آغوش کشیدم

روحم از نور و آرامش

لبریز شد.

کمال السید (مترجم: حسین سیدی)

  • کبوتر سپید

نظرات  (۱۹)

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت صدشکر که این آمد و صدحیف که آن رفت
پیشاپیش عیدتان مبارک
حکایت جالبیست که فراموش شدگان فراموش کنندگان را فراموش نمی کنند.

سلام فکر میکنم اولین بار بود که به وبلاگت میومدم. خوشهال میشم به وبلاگم بیای تا نظرت رو درباره پستهایی که آپ کردم بگی.

www.6alpha.blogfa.com

سلام
وبلاگ زیبایی دارید
با دیدنش دلم پر زد
خوشحال میشم تبادل لینک داشته باشیم

در پناه حق

بله میتونه یاد بچگیامون بندازه یا یاد نرمی و لطافت یا ...

بله خوب یادمه...
چفدرم دلم براش تنگ شده
یادش بخیر
  • اشنای قدیمی
  • سلام
    خوب بود
    بازم که از مطالب دیگران استفاده کردین
    یعنی میشه ما تو این وبلاگ نوشته ای از خودتان را هم بخوانیم؟ منتظر مطالب بعدی تان هستم

    ممنون از حضور همیشگی پرمهرو مسرت بخشتون
    امیدوارم اندوخته یکماه بندگی پررونق بوده باشدو کفاف بیمه الهی را داده باشد و انشاالله از حوادث و سوانح و وغضب های الهی بدور و از رحمتهای الهی بهرمند گردید فرارسیدن عید عشق و عرفان و معرفت الهی را تبریک و تهنیت عرض می نمایم و امیدوارم به میمنت این عید هروزتان عید باشد.
    فعلا تا بعدا
    منتظرتم
  • (¯`✿✿дя!§д JŌo0Ōñק♥✿°´¯)
  • سلام دوست گلم
    اومدم به وبم دعوتت کنم!


    آپــــ ــــ ــــ ــــم


    البته اگه آپمو میخونی بیا!
    و اینکه از سند تو آله من ناراحت نشیا!

    منتظرتم...


    دعام کنی...محتاج دعاتم...
    سلام دوست عزیز

    با عضو یت رایگان در این سایت شما هم میتوانید از اینترنت کسب در آمد کنید وهم از خدمات ومحصولات بی نظیر ما از جمله طراحی سایت وکلیه ی محصولات آرایشی بهداشتی پزشکی و ورزشی بهره مند شوید

    http://meshopcom.persianblog.ir/

    از آمار بازدید سا یت خود راضی نیستید؟

    نگران نباشید راه حل این کار اینجاست

    افزایش بازدید از سایت یا وبلاگ بطور رایگان

    http://meshopcom.persianblog.ir/

    در ضمن آماده ی تبادل لینک هم هستم

    با آرزوی موفقیت برای شما
    وبلاگ فوق العاده ای دارید.
    تبادل لینک می کنید؟
    در بانو سنتر، جامعه مجازی بانوان ایرانی منتظر شما هستیم.
    سلام
    وبلاگتون خیلی جالب بود اماجای یه چیزی کمه وکمبود داره بگرد نزدیکته پیداش کن.تومیتونی؟
    بیا به ماهم سربزن....
    بیاببیننظربده بدون نظر نری اگه اومدی...
    آدرسها:
    talabe.mahdiblog.com
    www.talabe.fay.ir
    من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
    ××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
    ×××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
    ××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
    ×××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
    ××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
    ×××××××من اپم๑♥๑♥๑حتـــــــــــما بیا
    سلام
    التماس دعا
    سلام ما ایرانی ها همه از بچگی به امام رضا ارادت خاصی داریم
    خواستید تبادل لینک کنیم...
    یا حق
    سلاممممممممم
    اینجا فضا عرفانیه
    این بلاگت هم خوبهه خانمی.............
  • عشقستان اسماعیل
  • سلام
    اینم ادرس جدید
    سلام
    چه عجب بالاخره بعداز اینهمه مدت تشریف آوردید؟
    حالا چرا اینطوری؟


    انقدر غمگین؟

    چرا پیشم نمیومدین؟
    باشه

    پیشم نیاین

    هرطور راحتید

    موفق باشید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی