السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مامون لعنت به تو!!!

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۸۷، ۱۰:۰۶ ب.ظ

عبدالله محمد هاشمی گفت: روزی نزد مامون رفتم، او مرا پهلوی خود نشانید، دستور داد همه خارج شدند؛ سپس غذا آورند و پرده آویخته؛ خدمتکاری را _ که در پس پرده بود _ گفت: درباره ی حضرت رضا (ع) مرثیه ای بخوان او ابیت زیر را خواند.

سقیاً بطوس من اضحی بها قطغاً           من عتره المصطفی القی لنــا حزناً

اعنی ابا الحســــن المامول ان له           حقاً علی کل من اضحی بها شحنا

مامون گریست، سپس گفت: عبدالله! فامیل تو و من، مرا سرزنش می کردند که چرا علی بن موسی الرضا (ع) را برای ولایتعهدی انتخاب کرده ام؟ اینک جریانی برایت نقل کنم که تعجب کنی.

روزی به خدمت حضرت رضا (ع) رسیدم و عرض کردم که زاهریه کنیزکی است که من بسیار دوست می دارم و هیچ یک از کنیزان را بر او برتری نمی دهم؛ چندین بار وضع حملش فرارسیده و بچه اش را سقط کرده است؛ آیا چاره ای در نظر دارید که ابن بار بچه اش را سقط نکند؟ فرمود: این بار از سقط فرزندت بیمناک مباش. زیرا به زودی فرزند پسری سالم و نمکین _ که از همه به مادرش شبیه تر است _ می زاید و از نشانه های ظاهری او انگشت زیادی کوچکی است که بر دست راست و پای چپ او آفریده شده است.

با خود گفتم، خدای بر هر چیز تواناست.

چون زمان وضع حملش فرا رسید به قابله گفتم: بمحض اینکه بچه پسر یا دختر، متولد شد او را نزد من بیاور.

چون بچه به دنیا آمد قابله فرزند پسری را _ که مانند ستاره ی درخشانی بود و انگشتی اضافی بر پای چپ و دست راستش داشت _ نزد من آورد. مامون گفت: حال، خودتان داوری کنید؛  امامی بدین قدر و منزلت را که به ولایتعهدی برگزیدم؛ آنان چرا باید ملامتم کنند؟

و نیز باید ما توجه کنیم امامی که وقتی قاتلش دست نیاز به سویش دراز کند، حاجتش را بر می آورد؛ چگونه دوستان و زائرانش را که دست نیاز به سویش دراز کنند، پیش خدای تعالی از آنان شفاعت نکند و نیازشان را برنیاورد؟

دوستان را کجا کنی محروم؟            تو که با دشمنان نظر داری

منتهی الآمال، ص 879.

  • کبوتر سپید

نظرات  (۱۴)

  • زندگی با قرآن
  • سلام
    وبلاگتون عالیه و تبریک میگم
    منتظرتم
    شاد باشی در پناه حق
    یا علی
  • نبض خاطرم
  • سلام
  • نبض خاطرم
  • الهی من قربون کرامتش بشم
    والله بخدا من یکی خیلی کرامت ازش دیدم
  • نبض خاطرم
  • خیلی ممنونم از حضورت
    یاعلی
    دوست عزیز از اینکه به وبلاگ فریادرس دلها سر زده بودین / متشکرم.
    وبلاگ شماهم قشنگه موفق باشین.
    علی یارت
    سید سعید- تکاب
  • آبجی تو ...
  • عالیست
    ....
    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

    احسنت احسنت چه وبلاگ معطری

    شعرزیبایی بود

    انشاالله این محبت گوارایتان باد وروز افزون باد

    انشاالله همیشه زائر حضرتش باشید

    خیلی التماس دعا دارم
    سلام
    وبلاگ خوبی داری

    بهش بگم امـــــــــــــــــــــام رضــــــــــــــــــــــا(جانم فدات)
    مریضا رو شفا بده . . . دوای درد مردم‘ از طرف خدا بده......
    فعلا
    سلام علیکم از حضور شر یف شما در وبلاگم مسرور وممنونم

    بنده هم با اجازه وبلاگ محترم شما را لینک می کنم

    التماس د عا

    زیبا بود
    یا حق
  • سید محمد علی
  • سلام
    لعنه الل علی اعدا آل محمد من الاولین و الاخرین
    با افتخار شما رو لینک میکنم
    بیزحمت منو با نام: پاتوقی برای دختر پسرای با هدا! لینک کن
    ممنون!
    بازم بیا
    دوست دارم از نظراتت استفاده کنم
  • نایب الزیاره
  • باسلام خوشحال میشم که نایب الزیاره جز پیوندهای وبلاگتون باشه
    سلام
    تشکرازحضوسبزتان
    سلام مارابه محضرآقاعلی بن موسی رضاعلیهم السلام برسانیدو ماراهم دعاکنید.
    باتبادل لینک موافقم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی