السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

میلاد حضرت رسول اعظم (ص)

شنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۸۷، ۱۱:۰۹ ق.ظ

بدانگونه از تولد تو سخن باید گفت که هستی بر نیاشوبد و حیات بی قراری نکند.

چه، هیچ رشحه ای از حیات، تو را پیش از خویش نیافته است.

و چگونه بیابد که حیات از نور تو در وجود آمده است.

هستی، طفیل آمدن توست.

چنین نبود که خداوند تو را برای هستی خلق کند.

هستی به افتخار تو آمد تو برای عالم نیامدی عالم برای تو آمد.

مگر نه خداوند، تو را پیش از همه از نور خویش آفرید و جهان به کرشمه چشم تو موجود شد؟

مگر نه فلک در غمزه نگاه تو پدید آمد؟

مگر نه تو مقصود بودی و ماسوا به تبع؟ ...

باری سخن گفتن از تو و ولادت تو نه سخت و دشوار، بل خطرناک و محال است محال از این رو که موجودات پیش از تو نبوده اند تا از ولادت تو سخن بگویند، جز خالق کسی زمان خلق تو را چه می داند؟

و (به یاد آورید) هنگامی را که عیسی بن مریم گفت: «ای بنی اسرائیل! من فرستاده خدا به سوی شما هستم در حالی که تصدیق کننده کتابی که قبل از من فرستاده شده می باشم، و بشارت دهنده به رسولی که بعد از من می آید و نام او احمد است.» (صف:6)

و خطرناک از آن جهت که تو معشوق خداوندی، تو حبیب اویی و هیچ عاشقی غیرتمند تر از خداوند به معشوق خویش نیست.

:. تو را از دوری و قطع رابطه (قهر) با دیگران نهی می کنم و اگر روزی ناچار به قطع رابطه شدی بیش از سه روز نباشد.

:. هیچ عبادتی چون فکر کردن نیست و هیچ پشتیبانی مطمئن تر از مشورت نیست.

:. از خنده ی زیاد بپرهیز. چون خنده ی زیاد موجب دل افسردگی می شود.

:. پنج چیز را پیش از پنج چیز غنیمت شمار. جوانی را پیش از پیری، سلامت بدن را پیش از بیماری، بی نیازی را پیش از تهی دستی، آسایش خاطر پیش از گرفتاری و زندگی را پیش از مرگ.

:. از مردم زیاد خواهش کردن مایه ی ذلت است.

:. هر روز نسیم الهی می وزد (فرصت زمینه ی موفقیت به دست می آید) همی در صدد استفاده از آن برآیید.

 

  • کبوتر سپید

نظرات  (۸)

سلام و عرض ادب.نمی دونم با اینکه گفتین همسایه ی امام رضا نیستین اما چرا من همش فکر می کنم شما امام رضای این.عیدتون مبارک.التماس دعا.یاحق.
  • زیبای زندگی
  • میلاد حضرت محمد مبارک باد...
    همه گفتار و نصایحشان زیباست.
    اینم یه دسته گل خوشگل رضوی واسه کبوتر رضوی گلم...
    خیلی مخلصیم دادا...
    ممنون که خبرمون کردی...پستت مثل همیشه عالی بود...امشب جشنواره برپا میشه منتظرما...
    رها کنید دگر صحبت مداوا را

    فراق اگر نکشد ، وصل می کشد ما را

    تمام عمر تو ما را نظاره کردی و ما

    ندیده ایم هنوز آن جمال زیبا را

    شراره های دلم اشک شد ز دیده چکید

    ببین چگونه به آتش کشید، دریا را

    قسم به دوست که یک موی یار را ندهم

    اگر دهند به دستم ، تمام دنیا را

    به شوق انکه ز کوی تو ام نشان آرد

    به چشم خویش کشیدم غبار صحرا را

    جنون کشانده به جایی مرا که نشناسم

    طریق کعـبه و بتخانه و کلیسا را

    تمام عمر به خورشید و ماه ناز کنم

    اگر به خانه تاریک من نهی پا را

    نسیم صبح ز راهی که امدی برگرد

    ببر سلام ز من آن عزیز زهرا را

    اللهم عجّل لولیک الفرج



    ...
    سلام

    تبر یک تبر یک

    این روز عزیز رو بهتون تبریک میگم

    مطلب زیبایی بود
    سلام ،داداش کم پیدایی؟
    دارم میرم کربلا کاری نداری ؟
    یاعلی
    سلام علیکم
    خوبید الحمدالله
    انشاء الله از یاران صدیق حضرت باشید و سال 88 سال ظهور ایشان باشد. فرا رسیدن سال نو را به همه شما دوستان خوبم تبریک می گویم
    نوروزتان خوش و از خداوند متعال مى‏خواهیم که سال نو را سالى همراه با آرامش، امنیت، شادکامى بسیار به ما عطا کند.
    یا مهــــــــــــــــــــدی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی