السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

مـــن به درگـــاه تـــو با روی سیاه آمده ام!!!

سه شنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۸۸، ۰۲:۳۵ ب.ظ

محدث نوری در دارالسلام می نویسد:

میر معین الدین اشرف یکی از خدام حضرت رضا (ع) گفته است:

شبی در کشیکخانه، خوابیده بودم؛

در خواب دیدم که برای تجدید وضو به صفه میر علی شیر –همین صفه ای که در صحن کهنه است و اکنون ایوان طلاست- بیرون آمدم.

ناگاه جماعت بسیاری دیدم که به صحن مطهر وارد شدند ودر پیشاپیش آنان بزرگواری خوش صورت و عظیم الشأن و نورانی بود؛ و جماعتی کلنگ به دست پشت سر آن بزرگوار بودند، وقتی وارد شدند تا وسط صحن مطهر امدند همان شخص بزرگوار فرمود: "این قبر را بشکافید و این خبیث را بیرون آورید."

اشاره به قبر مخصوص نمود و آن جماعت شروع به کندن قبر نمودند. من از یک نفر پرسیدم؛ این شخص کیست؟ گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) است.

در همین اثنا دیدم از داخل روضه ی مبارکه، حضرت رضا (ع) بیرون آمد و خدمت جدش امیذ المومنین(ع) رسید و بر آن حضرت سلام کرد؛

آقا جواب سلامش را داد؛ پس از آن امام هشتم (ع) عرض کرد: "از شما خواهش می کنم؛ این شخص را که در جوار من دفن شده عفو فرمایی و تقصیر او را به من ببخشی"؛

امیر المومنین (ع) فرمود: "تو می دانی که این مرد فاسق و فاجر بوده و شرب خمر می کرده است؛ عرض کرد: بلی. اما او هنگام مرگ وصیت کرد که او را در جوار من دفن کنند؛ و من امیدوارم که او را به من ببخشی."

امیر المومنین (ع) فرمود: "من تقصیرات و گناهانش را به تو بخشیدم."

پس از آن حضرت(ع) بازگشت. خواب بیننده گوید: من از وحشت بیدار شدم و بعضی از خدام را که خوابیده بودند بیدار کردم. و با هم به همان محلی که در خوب دیده بودم آمدیم و نگاه کردیم، دیدیم که معلوم است قبر تازه ای است و مقداری خاک هم بیرون ریخته شده است؛ آن گاه جویا شدم که این قبر کیست؟ گفتند: قبر شخص ترکی است که دیروز اینجا دفن شده است. نویسنده ی سطور و مرحوم مروج هر دو لبهایمان بدین شعر مترنم گشت:

ای شــه توس فدای تو و طوف حرمت!     توس فردوس برین گشته ز یمن قدمت

مـــن به درگـــاه تـــو با روی سیاه آمده ام     این من و جرم منو و آن تو و لطف و کرمت

 

  • کبوتر سپید

نظرات  (۱۶)

اللهم عجل لولیک الفرج
صلی الله علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
با سلام و عرض احترام.
سال نو بر شما مبارک باشد.
وبلاگ خوب و مفیدی دارید.
انشاالله که سالی پر بار و همراه با ظهور آقا مام زمان (عج) در پیش داشته باشیم.
انشاالله که موفق و پیروز شاد و سلامت باشید.
التماس دعا.
یا علی.
دوست عزیز با اجازه شما بنده وبلاگ شما را در وبلاگ خود لینک می کنم.شما هم اگر تمایل داشتید وبلاگ بنده را لینک نمایید.
التماس دعا.
یا علی.
سلام دوست عزیز
وبلاگ خیلی خوب وزیبایی دارید
پیش من هم بیا منتظرتم دیر نکنی چون چند تا نرم افزار باحال گذاشتم واسه دانلود که حتما خوشتون میاد
اگه خواستید با هم تبادل لینک داشته باشیم
فعلا خداحافظ
وب خیلی خوبی داری..........................

اول این دسته گل که میدونم کمه تقدیم به جوون ایرونی که خیلی برام عزیزه...
بعدشم خیلی قشنگ بود بازم از همون حالتایی که دوست دارم به سراغمون اومد...ممنونم از مطلب قشنگت
التماس دعا...
همه هست آرزویم که ببینم از تو رویى

چه زیان تو را که من هم برسم به آرزویى؟!

کنار امام رضا دعاگوتون هستم

عیدتون مبارک
سلام.سال نوتون مبارک.التماس دعا.یاحق.
وبلاگ خیلی خیلی خوبی دارید.اگه با تبادل لینک موافقید حتما خبرم کنید
  • عشق علیه السلام
  • السلام علیک یا سیدتی و مولاتی یا فاطمة المعصومه سلام الله علیها

    غم زینبی تو کشیده ای
    پی دلبرت گردیده ای
    ز رضا ولی تو ندیده ای
    تن بی سر و سر بر سنان

    سالروز شهادت کریمه اهل بیت ، اخت الرضا ، بنت موسی ابن جعفر ،

    حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت باد

    ما جرعه نوش قطره آبی ز کوثریم
    از امت رسول و محبان حیدریم
    مدح و ثنای آل محمد شعار ماست
    ما ریزه خوار دختر موسی ابن جعفریم
  • بانوی بی نشان
  • با عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما بسیار عالی و اموزنده مثل همیشه بهره مند شدم من هم جا دارد به شما شهادت حضرت معصومه (س) را تسلیت بگوییم انشالله موفق باشید به وبلاگ بانوی بی نشان هم بیاید خدا حافظ.
    سلام
    وبلاگ فوق العاده ای داری
    جدی میگم
    مطالبت زیباست، نوحه محشری هم گذاشتی
    خوشحال میشم سری هم به من بزنی
    موفق باشی
    یا حق
  • فرشید (سیلاب اشک)
  • سلام کبوتر چطوری؟

    بازم غوغا کردی

    منم آپ کردم بدو بیا البته به ویلاگ جدید قبلی رها شد
    سلام اخوی خدا خیرت بده.خیلی وبلاگ قشنگی داری.
    نوحه سید ذاکر که دیگه رف نداشت.امام رضا پشت و پناه همون باشه انشا الله
    سلام. سال نو مبارک!
    خوشحال می شم پس از مطالعه ی کامل مطالب در مورد آخرین پست بروز شده در وبلاگم(ما کجاییم؟؟؟) نظر بدین و در یک جمله حال خودتون رو نسبت به اون اعلام کنید. فقط یادتون باشه که باید کمی عمیق تر و بدون عجله ابیات شعر رو مطالعه کنید تا بتونید درک وسیعی از مضمون قضیه داشته باشید. با تشکر.
    سلام دوست عزیز.
    وبلاگ بسیار زیبایی دارید.امیدوارم در پناه امام زمان سالم و سر حال باشید.
    خوشحال میشم به منم یه سری بزنید و نظرتون رو راجع به وب بگید.
    اگه با تبادل لینک موافقید بهمون بگید.

    سبز باشید و پایدار.

    منتظر حضور سبزتان هستیم.

    یا علــــــــــــــــی
    الهی تا قیامت زنده باشی-وبلاگ دلنشینی دارید.سلام بحق خدا بر علی ابن موسی الرضا المرتضی

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی