السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)

بابام میگه امام رضا (ع) مریضا رو شفا می ده دوای درد مردمو از طرف خدا می ده

مشخصات بلاگ
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
طبقه بندی موضوعی
بایگانی

دانمارک بهتر است یا امام رضا (ع)

دوشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۸۹، ۱۰:۰۰ ب.ظ

آخرین سفر مشهد با دختران دانشگاه اتفاقات عجیب و غریب زیادی داشت.از جمله این قضیه است که ناخودآگاه اشک من را جاری کرد و متوجه شدم در دستگاه اهل بیت (ع) ملاک دوست داشتن و عشقبازی ظاهر آدم ها نیست.

در این سفر چند نفری همراه ما بودند که وضعیت بسیار بسیار نامناسبی داشتند و به قول خودشان فقط به خاطر تفریح و شمال رفتن به سفر آمده بودند.لذا وضع ظاهری و پوشش بسیار نامناسب آنها حتی صدای اعتراض مسافران دیگر هتل مشهد را در آورد.

من نیز بسیار از دستشان ناراحت بودم و نمی دانستم در برابر حرکات و رفتارشان که گاهی باعث شرم انسان می شد چگونه برخورد کنم.هرچه گشتم راهی جز توسل به آقا امام رضا (ع) امام محبت و رحمت نیافتم. برای همین وقتی قدمهای اول ورود به حرم را برمی داشتم خیلی التماس آقا کردم در دلم به امام رضا(ع) گفتم:

آقاجان خودت می دانی من هم ضعیف هستم و هم گنه کار،من را چه به هدایت دیگران! اگر شما آنها را دعوت کرده اید خودتان هم کاری کنید.

دلم خیلی شکست.از جان می سوختم وقتی می دیدم این همه دریای محبت در حرم امام رضا (ع) است ولی بعضی از دختران دنبال چه بازیچه های ساده ی دنیا هستند.ساده لوحانه فکر می کردم نگاه محبت امام رضا (ع) از این دختران برداشته شده است و اتفاقی به این سفر آمده اند. اصلا دعوتی از طرف امام رضا نبوده بلکه علت حضورشان شانس بوده و بس!

روز دوم سفر در سالن انتظار هتل نشسته بودم و مشغول مطالعه شدم که دختر خانمی که شاید در بین همه دختران از کسانی بوده که در بی حجابی تابلو شده بود و مسئول یک گروه از هم تیپ های خودش بود پیش من آمد و گفت: حاج آقا می توانم با شما صحبت کنم؟

من که انتظار حضور آن شخص را نداشتم گفتم: خواهش می کنم بفرمائید

نگاهی به اطراف کرد تا مطمئن شود کسی صدایش را نمی شنود بعد سرش را پایین انداخت و با حالت بغض گفت:

حاج اقا من تا به حال نه تنها سفر مشهد نیامده بودم بلکه اصلا برایم مهم نبود که بخواهم به این سفر فکر کنم ! حاج اقا من قرار است بعد از این ترم برای زندگی کردن پیش خواهرم در دانمارک بروم راستش را بخواهید برای دانمارک رفتن لحظه شماری می کردم ولی امروز وقتی وارد حرم امام رضا شدم یک حال عجیبی پیدا کردم نمی دانم چگونه بود ولی آرامشی به من دست داد که تا به حال هیچ وقت درک نکرده بودم مثل اینکه وسط بهشت باشم مثل اینکه کسی را که مدتها بود گم کرده بودم پیدایش کرده ام و الان در کنارش هستم. نگاهم به حرم امام رضا که افتاد بهش گفتم : امام رضا اگر من دانمارک بروم دوری تو را چطور تحمل کنم!و بعد گریه امانم را برید!

هر چه سعی کرد در مقابل من جلو اشکهایش را بگیرد نتوانست شاید هر کس آن حرفها و آن حالت محزونش را می دید به گریه می افتد . چند لحظه ای مکثی کرد اشک می ریخت بعد ادامه داد:

حاج اقا نمی دانم چکار کنم واقعا اگر دانمارک بروم،نمی دانم چطور دوری امام رضا را تحمل کنم!

واقعا نمی دانستم چگونه جلو اشکهایم را بگیرم!

براستی امام رضا چگونه وسعت محبتش به تمام انسانها می رساند؟چرا گاهی مواقع ما از جهلمان سریعا برچسب کفر بر دیگران می زنیم؟ چرا گاهی فکر نمی کنم همان شخصی که در نگاه ما ضد دین است شاید از مقربین درگاه اهل بیت باشد؟ بنده معتقدم امام رضا خیلی علاقه به آن خانم داشته که نه تنها قلبهای آن خانم بلکه آینده آن دختر خانم را برای خودشان و راه دوستی با اهل بیت (ع) قرار داده است . من مطمئن هستم آن دختر خانم هر جای دنیا که برود به خاطر لطف امام رضا (ع) عشق به اهل بیت (ع) در وجودش زنده خواهد ماند و چه بسا مسیر زندگی و شخصیت پذیری آینده ی او راتغییر پیدا دهد.


با تشکر از دوست عزیزمان فطرس دل

 

پ.ن: در جواب یکی از دوستان که به خاطر گذاشتن متنای ایام فاطمیه به من خرده گرفتن:

باید عرض کنم که من این متن رو از کتاب زندگانی حضرت زهرا(س) نوشته ی حسین صبوری برداشتم... من دو سال پیش این کتاب رو تو نمایشگاه کتاب تهران گرفتم... اگه اشتباه نکرده باشم پارسال تو نمایشگاه کتاب، این کتاب جزء پرفروش ترین ها شناخته شد... اگه خدا بخواد یکی دو قسمت دیگه هم از این کتاب واسه دوستانی که میخونن میذارم!...

شما دوست عزیز هم بهتره اول کلیات رو درک کنین و بعد برید دنبال جزئیات!


  • کبوتر سپید

نظرات  (۲۱)

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا.

التماس دعا.
منم منم گدای تو
گدای بی نوای تو
کی می میرم برای تو؟
قربون خاک پای تو

عاشقیمو نشون میدم
یه روز براتو جون میدم
به روی پاهات میمیرم
دامنتو من میگیرم
توی معین الضعفا
تو هستی حج فقرا
تویی غریب الغربا
سلام . محبت اهل بیت و عطر معنویت معصومین علیهما سلام چیزی نیست که بر مخلوقات خدا مخفی بماندو درک نشود .الهی سایه آقایمان ثامن الحجج (ع) را بر سر ما افکنده ای مهرش را نیز بر دلمان فزون فرما.
شرمنده,اصلا متوجه منظورتون نشدم

چه سعادتی داشتم من...........

  • دانیال گودرزی
  • اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام زیارت و سیاحت قبول
    انشا الله روزی باطنمان هم مثل ظاهرمان شود
    مارا از دعای خیرتان بی بهره نسازید
    التماس دعا
    یا زینب س
    سلام

    زنده را تا زنده است باید به فریادش رسید
    ورنه بر سنگ مزارش آب پاشیدن چه سود
    آرزومند آرزوهاتون
    در کلبه سرد خویش انتظار شما را دارم
    البته ....امام....رضا.....عشق است....آرامش است.....ذل است.....رئوف است........

    قطعه ای از خود خود بهشت است
    سلام

    میدان شهربا تندیس زیباست
    به روزم بیا مهربان
    سلام
    با " اضافه حقوق بیشتر برای مانکن های ادارات خصوصی" به روزم
  • گدای فاطمه(س)
  • سلام
    چه نوشته زیبایی بود
    دلم پر کشید سمت حرم
    یادش بخیر4 سال زندگی کنار صاحب بهشت روی زمین
    کاش برمی گشتم حداقل به یک سال قبل که هر موقع که دلم میخواست میرفتم پابوس آقا
    بهترین لحظات عمرم توی مشهد گذشت
    من دانشجوی مشهد بودم اما حالا....
    دعا کنید بازم آقا منون بطلبه
    التماس دعا
    یا امام رضا

    هر لحظه فطرس آمده پابوسی شما
    طفلی همیشه مانده پرش زیر دست و پا

    ----------------------------------------------------------

    سلام دوست عزیز

    با یه پست امام رضایی در خدمتتونم

    این پست وبلاگ فطرس دل مخصوص دل های تنگ امام رضائیه (قربونش بشم)

    شما و همه فطرسیانی که مثل من بال و پرشون سوخته را دعوت میکنم تا هرچی درد و دل دارن با کسی که میتونه این پر و بال های سوخته راشفا بدهد در میون بذارن...

    پس یا علی...

    هرچی میخواین... دل نوشته ، شعر ، مطلب ، خاطره و...

    در ضمن لینک دانلود مداحی بسیار زیبای قطعه ای از بهشت ( ای حرمت ملجا درماندگان ) را هم گذاشتم

    یا علی
    آرامش جانم بیا...
  • عاشق رهبرم سید علی
  • سلام بسیار بلاگ زیبایی دارید

    به روزم

    منتظر حضور و نظرات موثر شما دوست عزیز هستم

    یا امام رضا(علیه السلام)مدد

    ای کاش عمل می کردیم به آنچه که می دانستیم!
    خدایا
    به تو پناه می‌برم از اینکه عیب دیگران رو ببینم و عیب خودم رو نبینم
    حسن خودم رو ببینم و حسن دیگران رو نبینم

    یا امام رضا
    تازگیا ما گدا هپلی‌ها رو دیگه راه نمیدی انگار
    باشه، ما که جای دیگه جز در خونت نداریم
    التماس دعا
    هر کی اسمتو میاره
    لرزه تو صداش می افته
    هر کی عاشق تو باشه
    آسمون به پاش می افته...
    دلم نمی خواد بعضی چیزها برام عادت شه...
    خیلی هامون ظاهرمون از روی عادته!!!
    ولی باطن به این سادگی ها عادت پذیر نیست...
    کاش ظاهر و باطنمون یکی باشه که بقیه به غلط بهمون نگاه نکنند...
    سلام
    من برگشتم
    سلام دوست گرامی من مطلب (دانمارک بهتر است یا امام رضا (ع) ) شما را خواندم جالب بود

    فراخوان شرکت فکر برتر از وبلاگ نویسان محترم:
    شرکت فکر برتر برگزار کننده .دوره های آموزشی و تخصصی بازار های سرمایه در راستای افزایش دانش مالی کاربران اینترنت و گسترش بازار کسب و کار از تمامی وبلاگ نویسان دعوت می نماید با شرکت در سمینار رایگان( فرصت های نوین در آمد زایی در فضای اینترنت) اطلاعات کافی را برای افزایش حوضچه های در آمدی خود کسب کنند .
    برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه اطلاع رسانی تماس حاصل فرمایید 6 26203445 -021
  • سام-بی ادبی وطن پرست(یکی از عمارها)
  • سلام به کبوتر کعبه دلم

    اگه پیش مولام هستی سلام منو بهش برسون بگو آقا خیلی منو شرمنده میکنی
    آقا هربار که از پیشت برمیگردم بیشتر خجالت زده و روسیاه میشم
    آقا چه جوری اینهمه لطف و کرمتو جبران کنم
    آخه چرا اینقدر منو شرمنده میکنی
    آخه مگه من کی هستم مگه من چیکار کردم برات
    اینهمه معجزه فقط بار مسئولیت منو بیشتر میکنه فقط احساس سنگینی گناه ناشکری منو بیشتر میکنه
    بهش بگو
    بگو
    ولی نه نگو!
    اگه بگی ممکنه دیگه برام معجزه نکنه
    ممکنه دیگه مریضای سرطانی که لحظه مرگشون رسیده برام شفا نده
    ممکنه غیر ممکنارو دیگه برام ممکن نکنه
    ممکنه خودش برام وسیله زیارتشو جور نکنه ممکنه تولدش دعوتم نکنه ممکنه عیدی بهم نده
    نه نگو! نگو بذار بازم خجالتم بده بذار رو سیاه ترم کنه بذار دوستم داشته باشه
    آخه عشق یکطرفه که صفایی نداره
    اگه من عاشقش باشم و اون نیگام نکنه که دیوونه میشم
    میمیرم
    آقا جون خاک پاتم

    از شما برادر عزیزم که لحظاتی منو به آقای خودم پیوند دادی متشکرم
    اجرت با آقامون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی